Vanzarile auto din SUA au avut in august cea mai slaba evolutie din ultimii 28 de ani (in luna respectiva), iar in China livrarile de vehicule de pasageri au avut in iulie cea mai redusa crestere dupa martie 2009.
Vanzarile sunt in scadere dupa ce guvernele au retras masurile de stimulare care au alimentat comertul de profil in SUA, China, Europa si Japonia.

Perspectivele nefavorabile privind vanzarile ar putea afecta profitabilitatea unor producatori precum Toyota Motor, General Motor si Volkswagen, care sunt nevoiti sa ofere facilitati mai mari pentru a atrage clientii.

"Avansul economiei americane incetineste, somajul este mare, numarul falimentelor in crestere, iar alti indicatori nu formeaza un ansamblu prea atragator", a declarat Yuuki Sakurai, director general la compania Fukoku Capital Management din Tokyo.

In China, guvernul ia noi masuri pentru ca economia sa nu se supraincalzeasca, a adaugat el.

Citeste si:

Dealerii Toyota, cel mai mare producator de automobile la nivel mondial, au inceput sa ofere stimulente pentru hibridul Prius, cel mai bine vandut model in Japonia, inainte de incheierea programului guvernamental de subventii, pe 8 septembrie.

Directorul de vanzari al Volkswagen, Christian Klinger, a declarat, luna trecuta, ca mediul operational devine mai dificil.

In SUA, vanzarile de masini ar putea creste in septembrie, dupa ce au scazut in august in urma incheierii programului de casare.

Chiar si asa, Standard & Poor’s a revizuit in scadere, ptamana trecuta, estimarile privind vanzarile auto din Statele Unite din acest an, la 11,3 milioane vehicule, de la 11,5 milioane vehicule.