Performanta masinilor va fi evaluata in cadrul unor teste de utilizare in viata reala, ca parte a programului de dezvoltare a unui vehicul electric de serie. Una din obiectivele urmarite este asigurarea unei autonomii de circa 200 km prin utilizarea unor baterii electrice litiu-ion cu mare densitate de stocare a energiei.

Saab ePower este primul vehicul electric de la Saab si este rezultatul cooperarii dintre Saab Automobile, Boston Power (baterii electrice), Electroengine in Sweden AB (propulsia electrica), Innovatum (management de proiect) si Power Circle (Forul Suedez al Industriei Energetice).

Inginerii Saab au integrat o arhitectura electrica in forma si dimensiunile unui “conventional” 9-3 SportCombi.

Sub capota se gaseste un motor electric de 184 CP cuplat printr-o transmisie la puntea fata. Cuplul instantaneu permite o accelerare de la 0 la 100km/h in doar 8,5 secunde si o viteza maxima de 150 km/h.

Bateriile electrice litiu-ion de 35kW sunt asezate intr-o podea modificata, in principal in spatiul lasat liber de sistemul de evacuare si rezervorul de combustibil al masinii. Aceasta permite o distributie optima a greutatii si o dinamica excelenta, similara cu cea a unui SportCombi standard.

In interiorul cabinei, o maneta similara unui schimbator de viteze automat conventional permite selectarea uneia din pozitiile “Drive”, “Neutral”, “Park” si “Reverse”. Indicatoarele de turatii, consum de combustibil si functionare al unitatii turbo sunt inlocuite cu indicatoare ale starii bateriilor, al consumului de putere si al autonomiei, toate printr-o iluminare verde. Pentru optimizarea spatiului, a fost montata o frana de parcare electrica.

Citeste si:

Este folosita o directie electro-hidraulica, iar clima din interior este asigurata de un sistem de aer conditionat alimentat de la setul de baterii electrice. O baterie separata de 12V asigura iluminarea interioara si exterioara, fiind alimentata de la setul de baterii printr-un transformator de curent.

Sistemul de propulsie este controlat de o versiune a propriului sistem de management al motorului de la Saab, Trionic 8, folosind un nou software scris pentru motoare electrice.

Setul de baterii este conceput a opera la putere maxima si in medii reci de pana la -30ºC, o temperatura cu cel putin 10ºC mai joasa decat nivelul de functionare al bateriilor disponibile pe piata in prezent. Un alt beneficiu cheie este folosirea aerului ca agent de racire in locul lichidului, reducand costurile si greutatea totala.

Pachetul de baterii este conceput a suporta un numar de cicluri de reincarcare echivalente cu o folosire medie de 10 ani. Poate fi complet incarcat de la reteaua electrica casnica in trei pana la sase ore, functie de gradul de descarcare. Timpul de incarcare poate redus mult daca se creste tensiunea de incarcare, neexistand o limita a bateriilor in aceste sens.

Potrivit lui Jan Åke Jonsson, CEO al Saab Automobile “pana in 2015, vanzarile globale anuale de vehicule electrice sunt asteptate sa atinga cifra de 500,000 unitati iar Saab este hotarat sa fie prezent in acest segment important si in crestere”.