"Negociatorii contractului de la Craiova au spus foarte profesionist ca ne dau o sansa sa ne indreptam problemele, dar si ca este singura. Daca se va repeta povestea, imaginea Ford in Romania va avea de suferit, insa nu se va intampla acest lucru. Reprezentantii statului roman au inteles foarte bine care a fost motivul amanarii angajamentelor, respectiv criza economica", a afirmat Schneider, prezent la salonul auto de la Paris.

El a adaugat ca spera ca noua forma a contractului companiei americane cu statul roman sa fie semnata in luna octombrie, iar daca nu, contractul va fi incheiat oricum pana la sfarsitul anului.

Referitor la piata auto din Romania, Schneider spune ca programul de innoire a parcului de masini este oportun, asta doar daca nu se prelungeste mai mult de trei ani.

"Peste trei ani de program «Rabla» ar putea fi periculosi pentru piata auto, pentru ca este o piata nerealista. Rabla creste piata artificial. Programul este o idee buna si pentru anul care vine, cand suntem inca in criza, insa nu si pentru urmatorul, pentru ca atunci cand Rabla va ajunge la final, piata auto va suferi un colaps", a aratat reprezentantul Ford.

El a adaugat ca piata europeana va dezvolta rapid o piata auto a masinilor "verzi", iar Romania va fi una dintre tarile care vor crea programe de stimulare in acest sens.

Citeste si:

Constructorul a convenit cu reprezentantii AVAS sa amane finalizarea investitiilor la uzina de la Craiova pentru anul 2013, iar producatorul auto nu trebuie sa plateasca penalitatile prevazute in contract.

Astfel, in 2013 vor fi instalate la uzina din Craiova capacitatile de productie necesare fabricarii a 350.000 de unitati pe an. Aproximativ 80% din productia de la Craiova va fi exportata.

Ford Motor a achizitionat in septembrie 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.

Potrivit contractului, Ford Romania trebuie sa ajunga intr-un interval de patru ani, pana in septembrie 2011, la un volum de productie de peste 250.000 unitati, in caz contrar compania americana urmand sa plateasca statului daune de pana la 25% din valoarea achizitiei Automobile Craiova.

Nivelul sanctiunilor ar fi scazut, conform contractului, la 10% din valoarea contractului la o productie intre 200.000 si 225.000 de vehicule si la 5% daca se vor construi intre 225.000 si 250.000 unitati.