Trebuie spus de la inceput ca nu este vorba despre un facelift prea profund, astfel incit masinile prezentate sint identice din punct de vedere constructiv cu cele pe care le inlocuiesc.

Interior mai prietenos

Diferente importante apar in special la interior, unde se remarca o paleta mai diversificata de culori cu nuante mai vesele.

Finisarea interioara este buna insa plasticele de pe bord nu sint de cea mai buna calitate. La Fiesta se remarca plansa de bord acoperita dintr-un plastic moale, insa la Fusion, desi materialele sint de mai buna calitate decit la modelul precedent, predomina plasticele dure.

La ambele modele scaunele sint destul de tari si lipsite de sprijin lateral. In oras, mediul in care se simt cel mai bine, asta nu reprezinta o problema, insa la drum lung confortul este afectat.

Tinuta de drum

Desi sint masini de oras, atit Fiesta, cit si Fusion ofera destul confort si pe distante lungi. Pentru o masina de numai patru metri lungime, Fusion se prezinta foarte bine la capitolul spatiu interior, putind indeplini chiar rolul de masina de familie.

Am avut ocazia sa testam Fusion cu doua motorizari: 1,4 diesel si 68 de cai-putere si 1,6 litri pe benzina si 100 de cai-putere. Preferintele noastre se indreapta in mod clar catre motorul pe benzina, acesta fiind cea mai buna alegere pentru Fusion. Cu acest motor masina este placuta la condus, avind acceleratii si reprize multumitoare. Cu acest motor, si in echiparea Trend, Fusion costa putin peste 13.000 de euro DDP. Fiesta prezenta la test era echipata cu un motor de 1,2 litri si 75 cai-putere.

Aceasta motorizare se achita bine de sarcina in oras, insa se dovedeste insuficient in afara. Avantajul acestui motor este consumul economic.

In test, in conditiile unui condus sportiv, masina a consumat sub 7 litri la suta de km. Pretul masinii testate era de 12.300 de euro DDP.