Actul normativ vizeaza impozitele pentru autovehiculele de transport marfa cu masa totala autorizata egala sau mai mare de 12 tone si combinatiile de autovehicule (vehicule articulate sau trenuri rutiere) de aceeasi capacitate.

Sunt stabilite, astfel, impozitele care trebuie achitate anul viitor pentru aceste vehicule in functie de numarul axelor, masa autorizata, tipul de transport (intern sau international) si sistemul de suspensie al fiecarei masini.

De exemplu, pentru un vehicul cu doua axe cu o masa de 15-18 tone cu suspensie pneumatica sau echivalent care asigura servicii de transport exclusiv intern, impozitul creste de la 278 lei in acest an la 517 lei pentru 2011.

Daca vehiculul are alt sistem de suspensie taxa va fi majorata de la 630 lei la 1.169 lei. In cazul in care masinia respectiva transporta marfa in strainatate, taxa creste de la 397 lei la 517 lei (suspensie pneumatica), respectiv de la 899 lei la 1.169 lei (alt tip de suspensie).

Htararea de guvern include sume mai mari si in cazul vehiculelor cu trei sau patru axe. Astfel, pentru un vehicul cu o masa de peste 32 de tone, care foloseste alt tip de suspensie decat cel pneumatic si asigura transport international, impozitul va fi de 2.291 lei.

Impozitele vor fi mai mari si in ceea ce priveste combinatiile de autovehicule, respectiv vehicule articulate sau trenuri rutiere.

Citeste si:

Astfel, pentru o masina cu suspensie pneumatica si o masa de 18-20 tone, cu 2+1 axe, taxa ajunge la 60 lei, de la 33 lei.

Cel mai mare impozit, de aproape 4.000 de lei, va fi platit pentru vehiculele de peste 44 de tone, cu 3+2 axe, indiferent daca este folosit pentru transport intern sau international.

Actul normativ nu se refera si la motociclete, autoturisme, autobuze sau alte vehicule de pana la 12 tone.
Hotararea de guvern va transpune in legislatia romaneasca o directiva europeana.

Guvernul estimeaza un impact pozitiv asupra bugetelor locale de 42 milioane lei in 2011, 49 milioane lei in 2012, respectiv 58 milioane lei in 2013.