Rezultat este atribuit in principal cresterii inregistrate pe pietele emergente, in special in Asia, precum si revenirii pietei Statelor Unite la niveluri record.

Piata chineza a crescut cu 43,6%, stabilind un nou record cu aproape 300 de masini vandute. Daca adaugam Hong Kong si Taiwan si luam in considerare asa-numita zona a Marii Chine, totalul ajunge la 478 de masini (+23,8%). Acest numar plaseaza piata asiatica pe locul patru in lume in materie de vanzari.

In tarile din Orientul Mijlociu au fost vandute 349 de masini, nivelul excelent de anul trecut fiind mentinut in ciuda conditiilor economice nefavorabile.

Statele Unite au stabilit la randul lor un nou record, inregistrand o crestere cu 12,7% in urma vanzarii a 1,576 de masini. America de Nord ca intreg (inclusiv Statele Unite si Canada) si-a confirmat pozitia sa ca piata principala, reprezentand 26% din vanzarile mondiale.

Pietele europene au ramas stabile, Regatul Unit a absorbit 467 de masini, cu 58 de exemplare in plus fata de 2009. Semnele care vin din Europa de Est sunt de asemenea pozitive. Desi regiunea este inca secundara ca importanta in termeni de vanzari totale, ea a inregistrat o crestere de aproape 5%.

Deschiderea pietei indiene a fost confirmata, primul dealership indian oficial urmand a fi deschis in New Delhi in aceasta primavara, iar al doilea in Mumbai catre finalul anului. India va duce la 58 numarul de tari in care Ferrari este prezent oficial.

Veniturile nete pentru acest an au ajuns la 1,9 milioane de euro (in crestere cu 7,9 procente) iar profitul comercial al anului a ajuns la 302,7 milioane de euro (in urcare cu 26,9 procente).

Rentabilitatea comerciala a atins 15,8%, unul dintre cele mai bune rezultate din istoria Ferrari.

Un alt rezultat exceptional a fost inregistrat in fluxul net de numerar industrial pentru 2010. Acesta a atins 630,8 milioane de euro si demonstreaza capacitatea de autofinantare a marcii. Fluxul de numerar a ajuns la randul sau la peste 290 de milioane de euro.

Citeste si:

Investitiile marcii au reprezentat 15% din cifra de afaceri. Aceste investitii nu le includ pe cele facute in Formula 1 in 2010, competitie in care Scuderia Ferrari Marlboro a revenit pe podium.

Modelul California castiga din ce in ce mai multi clienti datorita sistemului HELE, care, in combinatie cu tehnologia Stop&Start, reduce emisiile de CO2 cu 23% si garanteaza maximum de eficienta prin controlul inteligent al tuturor componentelor masinii.

458 Italia a fost pus in vanzare in 2010 a captat imediat atentia pietei devenind modelul de referinta in segmentul sau.

Editia limitata 599 GTO s-a dovedit un succes, toate exemplarele de 599 fiind vandute chiar inainte ca masina sa fie prezentata oficial la Salonul Auto de la Beijing.

La randul lor, serviciile de personalizare Ferrari si-au adus o contributie semnificativa, un al doilea Atelier fiind deschis la Maranello, alaturi de unul in Tokyo si altul in New York.

De asemenea, numarul de magazine Ferrari a crescut in 2010 prin deschideri de prestigiu ale unor noi unitati pe Park Avenue in New York si in Johannesburg, acolo unde Ferrari Store deja existent a fost completat de unul nou, numarul total de Ferrari Store in lume ajungand la 40.

Pe partea de activitati de licentiere cea mai importanta noutate a fost deschiderea in noiembrie 2010 a imensului Parc Tematic Ferrari World din Abu Dhabi. In primele sale luni de activitate, parcul a depasit asteptarile, iar Ferrari Store din interiorul sau a devenit rapid cel mai profitabil dintre toate unitatile Ferrari Store din intreaga lume.

Au crescut de asemenea si activitatile pe internet, website-ul marcii reusind sa ajunga la 300 de milioane de afisari. Canalele Ferrari pe social media, inclusiv Twitter si Facebook, au inregistrat cresteri, contul de Facebook atragand 3 milioane de membri.

Muzeul Ferrari din Maranello a atras pentru prima data peste 225.000 de vizitatori, peste 60% dintre acestia venind din afara Italiei.