Ferrari a prezentat Purosangue, primul său SUV, în luna septembrie, iar telefoanele au curs pe direcția Maranello. Recent, reprezentanții Căluțului Cabrat au anunțat că, pentru moment, Ferrari nu va mai accepta comenzi pentru acest model din cauza faptului că, deja, timpul de așteptare depășește 24 de luni, conform Reuters.

Ferrari este aparte. Printre cele mai puternice, dacă nu chiar cel mai puternic brand al planetei, constructorul de supercaruri cel mai faimos din lume pare că nu poate să facă un pas strâmb. Chiar și atunci când decide, după mulți ani de așteptare, să iasă în public cu un SUV (italienii îi zic FUV), Ferrari atrage atenția tuturor. Cum SUV-urile sunt cele mai căutate autovehicule în prezent, nu este de mirare că un SUV Ferrari este dorit de mai toți bogații lumii.

Dacă, de pildă, Lamborghini nu își impune vreo limită asupra producției propriului său SUV, impresionantul Urus, situația stă altfel la Maranello. Cei de la Ferrari vor ca Purosangue să rămână exclusivist, iar asta înseamnă că, din totalul de modele produse anual de Ferrari, SUV-ul va reprezenta maximum 20 de procente. În acest context, caietul cu comenzi s-a umplut deja pentru următorii doi ani și rezultatul este unul deloc surprinzător: procesul de comenzi a fost, pentru o perioadă, oprit.

„Nu este vreun secret faptul că nu mai primim comenzi pentru Purosangue,” a declarat compania. „Interesul manifestat de clienții noștri a fost impresionant, iar comenzile sunt tot mai numeroase, deși noi n-am livrat, încă, nicio mașină. Am decis, așadar, pentru a rămâne fideli imaginii pe care o avem și pentru a păstra imaginea modelului Purosangue, să sistăm procesul de comandă.”

Citește și: Top 10 cele mai puternice SUV-uri din toate timpurile

Această situație vine în contextul în care Purosangue este cel mai scump SUV de pe piață cu un preț de pornire de 365.000 euro pe piața din Marea Britanie. Asta în condițiile în care un Urus Performante costă „doar” 260.000 de euro, iar un Aston Martin DBX707 doar 240.000 euro. Ferrari, însă, știe că poate cere (aproape) oricât pentru produsele sale, grație statutului său special. Este cunoscut faptul că prețul mașinilor sale este mai mare decât media segmentului.

Nu știm câte comenzi pentru Purosangue au fost deja înregistrate, dar Lamborghini și Porsche înregistrează record după record de când vând SUV-uri. Ferrari, însă, joacă după dansul propriu, dar și-ar putea schimba strategia în viitor dacă consideră că asta ar fi o decizie proftabilă pe termen lung. Purosangue nu este singurul model așteptat de foarte multă lume, un alt model care „plutește” pe un val de hype fiind Tesla Cybertruck. Electrek anunța, la finele lunii trecute, că producătorul american strânsese 1,5 milioane de comenzi pentru prima sa camionetă electrică - la un an după ce a fost atinsă borna de un milion de comenzi. Primele 200.000 de comenzi veniseră aproape instant după evenimentul faimos de lansare.

Sursa foto: Ferrari

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri