Totusi, doar un numar foarte mic dintre oamenii de afaceri indieni contribuie la cresterea economica a tarii, prin intermediul inovatiei si a ideilor grandioase.

Autoritatile indiene au infiintat Indian Institutes of Management (IIM), un grup de scoli de business, cu scopul de a crea un grup al celor mai destepti indivizi, care sa contribuie la dezvoltarea tarii, prin generarea unei cresteri a Produsului Intern Brut al Indiei, la care sa contribuie fiecare membru al societatii.

Dar multi dintre absolventii acestor scoli de business aleg sa nu devina antreprenori si astfel, nu contribuie la dezvoltarea Indiei.

Peste 90% dintre absolventii IIM-urilor prefera sa obtina un loc de munca bine platit, la companii care beneficiaza de expunere internationala, cum ar fi Accenture si Goldman Sachs, ori la angajatori locali, precum Hindustan Unilever.

Tapangshu Das, unul dintre absolventii unei astfel de scoli, care este managing director la propria firma, Proxima Rubbers, specializata in productia de cauciuc, spune ca doar cinci dintre cei 250 de fosti colegi sai au ales sa imbratiseze o cariera antreprenoriala.

Citeste si:

“80% dintre cei cu care am fost colegi au lucrat intr-un mediu profesionist pentru o perioada de timp. Cu toate acestea, foarte putini ar putea deveni antreprenori”, apreciaza Das.

Unul dintre principalele motive este lipsa de finantare. Multi dintre cei care isi doresc sa devina antreprenori nu dispun de suport financiar din partea familiilor si le este greu sa devina eligibili pentru obtinerea unui imprumut.

John Sculley, un fost presedinte al PepsiCo si CEO al Apple, este de parere ca daca India isi doreste sa creasca, trebuie sa isi foloseasca spiritul antreprenorial pentru a da nastere inovatiei.

“Cand vorbim de inovatie, exista un decalaj puternic intre India si alte state”, potrivit lui Sculley.