Angajatorii si recrutorii petrec cel mult 5-6 secunde pe un CV. Iar daca ceva le atrage atentia, va fi pus deoparte pentru un posibil interviu. Dar ce cuvinte trebuie sa folosesti pentru a fi chemat la o discutie?

Fara niciun dubiu, cuvantul "EXPERIENTA" fura din prima clipa privirile angajatorilor si obtine, de altfel, cel mai mare punctaj, 12,1%, dintre toate cele 10 fraze cu referire la acest subiect prezentate acestora, arata un studiu realizat de site-ul de joburi Smartdreamers.com.

Pe locul al doilea, cu doar 0.23% mai slab cotata, se afla sintagma "AM REALIZAT", ceea ce demonstreaza inca o data ca Laszlo Bock, directorul de resurse umane al Google, avea dreptate in legatura cu importanta utilizarii verbelor active in CV.

Podiumul e incheiat de cuvantul "SKILL", altul cu o greutate aparte, care primeste un numar de 11,15 procente in ochii recrutorilor. Locurile patru si cinci sunt ocupate de "proiect", respectiv "echipa", in timp ce "dezvoltare", "profesional", "leadership", "management" si "business" sunt, in ordinea afisarii, cele pentru care angajatorul isi sacrifica foarte putin din timp.

Sectiunile pe care trebuie sa te concentrezi

La capitolul sectiuni pe care un candidat trebuie sa se concentreze in momentul completarii CV-ului, campul "OBIECTIVE PROFESIONALE" conduce, urmat la mica distanta de "REALIZARI". "TRAINING-uri" si "ACTIVITATI EXTRA" primesc in jur de 12 procente, iar pe locul cinci, cu 10,89%, se afla campul "RECOMANDARI".

In fine, la polul opus, ultima clasata, e sectiunea de "MULTUMIRI", una la care angajatorii, conform studiului, te sfatuiesc sa renunti. Iarasi, nici "APRECIERI PERSONALE", "OBIECTIVE PERSONALE" si "HOBBY-uri" nu sunt campurile din CV carora recrutorii le ofera o atentie aparte. Ba chiar din contra, avand in vedere rezultatele slabe obtinute si de acestea.

Sursa foto: Curriculum Vitae/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri