Catalin Dicu, cu un background de peste 25 de ani in domeniul educatiei, activand ani la randul in cadrul organizatiei World Vision, si care s-a ocupat de fondarea mai multor centre de educatie, a infiintat da Vinci in anul 2013.

Concret, centrul educational a fost infiintat sa pregateasca elevii complementar sistemului public si se ocupa cu oferirea de meditatii pentru copii din gimnaziu, liceu, precum si cursuri de orientare vocationala si de limbi straine, inclusiv pentru adulti.

"Noi spunem ca la noi se invata mai mult ca in strainatate, ceea ce nu este insa adevarat, afara se invata la fel de mult, insa caramizile in educatie se pun mult mai usor. Iar in ceea ce priveste nivelul de intensitate si volumul de informatii, acestea sunt la fel ca la noi, copiii invata tot opt ore sau 12 ore pe zi, insa copii nu simt ca invata. Ei se duc la scoala, stau de dimineata pana scoala, tocmai de aceea, de exemplu, in Franta copii nu au teme pentru acasa. Asa este, nu au teme pentru acasa, insa acolo merg de dimineata la scoala si stau pana la 4-5 dupa-amiaza si isi fac temele la scoala, asta nu inseamna ca ei, spre deosebire de elevii romani, nu au teme", a aratat Catalin Dicu.

Este un mit ca elevii din Occident nu au teme, au teme, dar nu simt, pentru ca nu sunt pentru acasa, nu le da nimeni sa lucreze acasa sau in weekend. Ei lucreaza in timpul saptamanii mult mai intens decat lucreaza un copil roman

Antreprenorul a adaugat insa ca nivelul de cunostinte este "intr-adevar putin mai ridicat la noi", pentru ca in Romania curricula nu a mai fost reviziuita de foarte mult, reliefand insa faptul ca in ceea ce priveste intensitatea procesului de invatare nu suntem diferente notabile fata de sistemele din alte tari.

Clasa pregatitoare este o idee buna, insa important este ce vor face copiii la scoala

Catalin Dicu considera ca introducerea clasei pregatitoare in sistemul romanesc de invatamant este o miscare buna, insa va trebuit urmarita activitatea celor mici la scoala.

"Copii trebuie sa intre intr-un sistem invatamant de mic, iar foarte important este ceea ce fac acolo, nu doar sa fie caratori de ghiozdane. E o corvoada sa care un ghiozdan de 10 kilograme, doar pentru ca nu are un raft unde sa le tina. Daca toate informatiile sunt transmise copiilor in joaca, astfel incat sa nu simta greutatea acumularii cunostinelor, este bine, daca insa devine o corvoada pentru parinti, copii, atunci lucrurile nu stau bine", a adaugat antreprenorul.

Ministerul Educatiei a anuntat recent ca inscrierea copiilor in invatamantul primar in anul scolar 2016-2017 se va schimba, cei mici fiind obligati sa urmeze clasa pregatitoare. Astfel, institutia a aratat ca proiectul de Metodologie privind inscrierea copiilor elimina exceptia care permitea celor care implineau varsta de 7 ani pana la data de 31 august (anul in cauza) sa se inscrie direct in clasa I.

Citeste si:

El a dat exemplul sistemelor de invatamant bine puse la punct din China sau Coreea de Sud, ale caror "produse" vor intra in competitie pe pietele de munca din Europa sau America.

""Exista o tendinta acum, reprezentantii sistemului de invatamant din Marea Britanie considera ca modul in care au vazut ei educatia copiilor nu mai este competitiva si vin din urma natiuni puternice, precum Coreea de Sud sau China, unde copiii invata temeinic. Acesti copii vor veni si vor intra in competitie pe pietele europene sau americane. Si americanii si englezii si-au dat seama ca nu mai au sisteme performante de invatamant, sisteme care sa genereze din propriile natiuni valori. Ceea ce duce la importarea de creiere", a precizat Dicu.

O alta problema a sistemului romanesc, sustine Catalin Dicu, este ca pe profesori nu ii evalueaza nimeni, iar multi dintre acestia vad in copii "potentiale victime" pentru meditatii in particular.

Un numar 1,73 milioane de elevi erau inscrisi in invatamantul primar si gimnazial in anul scolar 2014-2015, potrivit celor mai recente date ale Institutului National de Statistica.

Centrul privat de educatie da Vinci activeaza pe piata locala din anul 2013, cand si-a inceput activitatea cu un numar de 14 profesori. In 2015 firma, cu sedii in Bucuresti si Cluj, a inregistrat o cifra de afaceri de 100.000 de euro.