Atunci cand vorbim de companii cu o structura bine pusa la punct, refuzarea unei oferte din partea concurentei devine foarte usoara, totusi un numar tot mai mare de organizatii se confrunta cu un asemenea fenomen.

Programele de training oferite pentru formarea angajatilor si a managerilor buni pot deveni cu adevarat costisitoare, astfel incat executivii incearca sa opreasca aceste migratii de la o companie la alta prin oferirea unui salariu mai mare sau a unei promovari. Totusi, exista si executivi care considera ca retentia celor mai buni angajati nu reprezinta o prioritate pentru companie.

Una din principalele cauze pentru care cei mai buni angajati accepta oferte din partea concurentei este reprezentata de sentimentul ca nu pot avansa si nu se pot dezvolta din punct de vedere profesional. Un alt motiv, invocat frecvent, este lipsa comunicarii si a intelegerii cu superiorul direct. Acest ultim motiv poate influenta chiar si perceptia globala a angajatului asupra companiei.

Cea mai buna cale de a pastra talentele este sa anticipezi ce isi doresc, inaintea competitorilor. Multi dintre managerii companiilor internationale considera ca un angajat care promite trebuie sa cunoasca oportunitatile de dezvoltare ale carierei oferite, inainte ca acesta sa decida sa plece.

Citeste si:

O alta metoda pe care departamentele de resurse umane o folosesc o reprezinta crearea unor job-uri care ofera un nivel ridicat de dezvoltare a traiectoriei profesionale, inainte ca un asemenea job sa se iveasca in cadrul organizatiei. Multe companii se confrunta cu situatia in care pot avea un director talentat dar nu il pot promova decat atunci cand unul din executivi demisioneaza din functia respectiva.

Atunci cand o companie nu isi creeaza un mediu propice pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor talentati si nu le ofera posibilitatea de a se confrunta zi de zi cu noi provocari, acestia pot parasi in orice moment organizatia si sa aplice cunostintele invatate in cadrul unei companii de cele mai multe ori concurenta.

Analizand cine decide sa plece, companiile pot determina de asemenea si care sunt dificultatile in retinerea angajatilor tineri, de sex feminin, care apartin anumitor minoritati sau altor grupuri. Confruntate cu acest fenomen, cele mai multe organizatii la nivel international au initiat programe de mentoring si dezvoltarea managementului cu scopul de a ridica procentul de retentie al angajatilor. Cel mai bun nivel de retinere a angajatilor apartine executivilor care stiu sa puna accent pe asteptarile pe care salariatii sai le au.

Desi salariul ramane cel mai des motiv invocat atunci cand un angajat paraseste compania, de cele mai multe ori acesta este influentat de actiunile colegilor sai. Daca un prieten bun pleaca, sansele ca acesta sa paraseasca la randul sau compania sunt foarte ridicate.