„Tendinta celor disponibilizati este de a aborda orice posibilitate de candidatura pentru posturi vacante. Insa comportamentul acesta, de depunere haotica, fara a constata daca se potriveste profilului cautat de angajator poate fi un minus din punctul de vedere al angajatorilor", afirma Marc Mayer, consultantul companiei de resurse umane Career Potential LLC, care ofera concediatilor cateva sfaruri esentiale pentru a-si gasi cu succes un job.

1. Observa cu atentie piata si identifica companiile pentru care ai vrea sa lucrezi. Aloca suficient timp documentarii despre companii, punand in balanta atat informatiile oferite de purtatorii de cuvant, cat si comentariile fostilor si actualilor angajati, pe diferite site-uri de recrutare sau retele sociale „Este absolut vital sa poti defini mediul de lucru si functia dorita. Astfel, iti va fi mult mai usor sa decizi pe ce tip de informatii vei pune accentul in CV. De exemplu, daca firma la care aplici este specializata in domeniul achizitiilor, este de dorit sa subliniezi experienta in munca”, sustine Robert Saam, senior vicepresedinte al companiei de outplacement WoodcliffLake.

2. Scoate in evidenta cuvintele cheie. Mai ales atunci cand raspunzi unor anunturi postate pe site-urile de recrutare sau pe pagina web a companiilor, includerea in CV a unor fraze sau cuvinte cheie poate fi o strategie care sa contribuie semnificativ la decizia de angajare. Astfel, in cazul in care o persoana este in cautarea unui job in domeniul financiar-bancar, cuvintele care ar trebui sa faciliteze cautarea si care apar in partea de sus a CV-ului ar putea fi "contabilitate", "finante", sau "sector bancar". Cateva sugestii eficiente pentru gasirea cuvintelor cheie pot fi gasite in asa-numitul „job descr'+'iption” (fisa de descriere a postului).

3. Nu ascunde functia detinuta la job-urile anterioare.
Inainte de a finaliza scrierea CV-ului nu uita sa treci in revista informatii despre realizarile din cadrul slujbelor anterioare. Unele persoane incearca sa scrie concis, folosind liniute, pentru a aminti experienta anterioara. Specialistii in resurse umane recomanda insa scrierea unui scurt text, asemanator unui rezumat in care candidatul sa explice concis despre experienta acumulata anterior.

4. Gaseste o persoana „din interior”. Dezvolta o relatie cu prietenii, fostii colegi sau cunostinte care ar putea fi, la randul lor, cunoscuti ai unor angajati ai companiei unde ai vrea sa muncesti. Mentinerea si dezvoltarea relatiilor cu persoane ”din interior” iti pot oferi informatii valoroase cu privire la cultura organizationala si te vor asigura ca CV-ul tau ajunge in mainile persoanei potrivite. In plus, recomandarea venita de la un angajat iti poate mari sansele de obtinere a postului. Cele mai facile metode de a intra in contact cu fostii sau actualii angajati ai unei companii se realizeaza prin folosirea retelelor sociale Facebook sau LinkedIn.