„Este normal ca pe posturile entry-level sa existe o fluctuatie mai mare de personal insa, pentru o perioada mai mica de un an de zile, angajatul nu are timp sa acumuleze o experienta adecvata. Nu sunt impotriva ideii ca tinerii sa isi schimbe mai des job-ul, insa le recomand sa faca un pas in lateral, in alte departamente ale aceleiasi companii”, afirma Irina Bita.

Ea considera ca pentru anul in curs piata fortei de munca nu va avea capacitatea de a absorbi absolventii care ies de pe bancile facultatilor in vara acestui an. „Cei care isi vor gasi un loc de munca in acest an ar trebui sa fie deschisi sa experimenteze tot ceea ce le este oferit de catre companii, sa fie dispusi sa respecte intelegerea agreata cu angajatorul, si sa beneficieze la maxim de instruirea oferita de companii”, subliniaza Bita.

Pentru acest an eMag a bugetat aproximativ 200.000 de euro pentru instruirea angajatilor. „Anual, toti salariatii trec printr-un program de training, pentru actualizarea informatiilor privind sistemele cu care opereaza si pentru dezvoltarea unor noi abilitati pentru a face fata intr-un mediu competitiv[..]. Realizam traininguri tehnice si soft-skills atat in interiorul companiei, cat si cu furnizori externi”, explica Bita. Comparativ, in urma cu un an compania a investit un buget asemanator in zona de vanzari si costumer service.

Traninigurile furnizate de companie in acest an se calibreaza atat pe zona de vanzari, unde lucreaza aproximativ 60 de angajati, reprezentand aproape un sfert din totalul de 270 de angajati, cat si pe zona de call-center, unde lucreaza peste 25 de persoane.

In luna aprilie a acestui an retailerul online a deschis al cincilea showroom din retea la Timisoara, centru in care in decursul lunii martie au fost angajate sase persoane si care va aduce firmei venituri de trei milioane de euro pana la sfarsitul acestui an.

“Am angajat sase specialisti beneficiari ai trainingurilor de inductie la Bucuresti. Recrutarile pentru acest centru s-au incheiat acum o luna. Cresterea numarului de angajati va avea loc in masura in care va creste activitatea in cadrul respectivului show-room”, a precizat managerul de resurse umane.

Pentru un angajat entry-level in sectorul vanzari specialistii i resurse umane apreciaza ca venitul mediu la nivel de piata se situeaza in jurul a 300 – 400 de euro, duntre care aproape jumatate sunt reprezentate de parte variabila de castig.

Anul trecut compania a pastrat pentru personal acelasi nivel salarial insa au disponibilizat aproximativ 40 – 50 de angajati. “La sfarsitul anului 2008 si inceputul anului 2009 am trecut printr-o perioada mai dificila, cand am fost nevoiti sa renuntam si la o parte dintre angajati, insaaceasta decizie nu a fost luata exclusiv in contextual crizei, ci si pentru ca am eficientizat o serie de procese si tehnologia si nu am mai avut nevoie de unele posturi din organigrama”, mentioneaza Bita.

Pachetul extrasalarial al angajatilor eMag contine abonamente medicale si bonusuri plafonate in functie de performanta. “Nu oferim bonusuri de masa si nici pachete penrtru pensii facultative”, spune Bita.

Pentru anul 2010 eMag si-a propus sa creasca sis a atinga o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro, bazandu-se pe cresterea numarului de utilizatori de internet in perioada urmatoare.

In februarie, inainte desciderii showroom-ului de la Timisoara, oficialii companiei declarau ca planurile de investitii din 2010 includ deschiderea a cel putin 3 showroom-uri in zone cu acoperire geografica mare.

eMag a mai deschis anul trecut show-room-uri la Ploiesti si Cluj-Napoca. Anterior, retailerul online mai avea astfel de magazine la Bucuresti si Iasi.





eMag deschide saptamana viitoare showroomul din Timisoara

eMag deschide saptamana viitoare showroomul din Timisoara