Retailerul francez Auchan, care detine in Romania o retea de 7 hipermarketuri, a inregistrat anul trecut o crestere de 7,1% a veniturilor, pana la 42,5 miliarde de euro, ca urmare a avansului diviziei de benzinarii si a cursului de schimb favorabil.
“Progresia ramane semnificativa chiar calculata fara activitatea benzinariilor si la un curs de schimb constant, ajungand la plus 4,9%, datorita expansiunii (+3,6%) si a performantelor bune in termeni comparabili (+1,3%)”, se precizeaza intr-un comunicat de presa emis de companie.

Veniturile grupului au raportat cresteri de 3% in Franta si de 1,1% in celelalte tari din Europa de Vest (Spania, Italia, Portugalia, Luxemburg) si de 22,7% in tarile din Europa Centrala si de Est (Polonia, Ungaria, Romania, Rusia si Ucraina) si Asia (China si Taiwan), “zona in care s-a concentrat o parte importanta a expansiunii anul trecut”.

“In 2010, cu un an inainte ca grupul sa implineasca 50 de ani, am avut rezultate bune in cele mai importante tari ca prezenta, adica in Franta, Rusia si China. Impreuna cu tarile din Europa de Est, acestea au fost principalul motor de crestere a veniturilor, cu peste 7%”, a declarat Vianney Mulliez, presedintele Consiliului de Administratie al grupului Auchan.

Potrivit acestuia, grupul a emis 1,9 miliarde de bonuri de casa anul trecut. Tot in perioada analizata, grupul a depasit numarul de 200 de hipermarketuri in Asia si 300 de centre comerciale in intreaga lume.

Aproape jumatate din veniturile grupului au fost realizate in tara de origine (46%), iar restul s-a impartit intre tarile din Europa de Vest (excluzand Franta) si Europa de Est si Asia (27%).

"Cu o datorie in scadere semnificativa, abordam anul 2011 cu un bilant solid. Perspectivele pentru acest an raman totusi mai bune in tarile emergente decat in zona euro", a adaugat oficialul grupului Auchan.

Iata cum arata ceilalti indicatori financiari pentru grupul Auchan in 2010

Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare): 2,5 miliarde de euro, in crestere cu 7,1%;
Profit: 742 milioane de euro, in crestere cu 6,6%;
Investitii: 1,3 miliarde de euro, in scadere cu 9,8%;
Datorii: diminuarea pana la 2,3 miliarde de euro.

In 2010, grupul a semnat un credit sindicalizat de 1 miliard de euro, pe care l-a inlocuit pe cel cu aceeasi valoare, a carui scadenta era in 2011. “In acelasi timp grupul a initiat o operatiune legata de datoria sa obligatara: a cumparat obligatiuni cu scadenta in 2011, 2013 si 2014, pentru suma 329 milioane de euro, iar apoi a procedat la o noua emisiune de obligatiuni in valoare de 500 de milioane de euro cu scadenta in 2017”, potrivit comunicatului.

Francezii de la Auchan au intrat pe piata locala in 2006, cand au deschis in cartierul Titan din Bucuresti primul hipermarket, cu o suprafata de 16.000 de metri patrati. In prezent, alte sase hipermarketuri Auchan functioneaza, la Pitesti (10.000 metri patrati), Targu Mures (8.500 de metri patrati), Cluj-Napoca (10.000 de metri patrati), Suceava (8.500 de metri patrati), Timisoara (10.600 de metri patrati) si Bucuresti - cartierul Militari (12.500 metri patrati).

In 2009, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 miliarde de lei, numarand 20,7 milioane de clienti si 315 milioane de articole vandute. In prezent, compania are 3.500 de angajati, dintre care doar 12 sunt expatriati.

Grupul Auchan a raportat in 2009 o cifra de afaceri de 39,7 miliarde de euro, cu o retea de 535 de hipermarketuri si 732 de supermarketuri in 13 tari, numarul total al angajatilor fiind de 243.000.

Citeste si:

Auchan deschide un nou hipermarket in Electroputere Parc din Craiova
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri