Magazinul Petit Bateau a fost deschis in centrul comercial Baneasa Shopping City si este situat la etajul 1, langa magazinul Gourmet Comtesse du Barry, pe o suprafata de 72 mp. Magazinul are 3 angajati.

Investitia initiala se ridica la aproximativ 150.000 euro, a declarat pentru wall-street.ro Cristian Preotu. Potrivit acestuia, bugetul alocat francizei Petit Bateau ar putea ajunge in final la 200.000-250.000 euro.

“Vom dezvolta partea de branduri de fashion destul de mult in urmatorii cinci ani, ce va reprezenta o investitie globala cuprinsa intre 500.000 si 700.000 euro”, afirma Preotu.

Potrivit acestuia, compania intentioneaza sa mai deschida un al doilea magazin Petit Bateau pana la finalul anului, in centrul Bucurestiului (zona Calea Victoriei – Ateneul Roman). “Daca cifrele sunt conform planului dorim sa mai deschidem magazine si in tara, in Timisoara sau in Cluj, insa nu stim inca daca vom dezvolta un magazin integral sau in cadrul unui magazin multi brand”, adauga Cristian Preotu.

Acesta sustine ca piata de fashion retail din Romania se repozitioneaza, prin prezenta mai multor branduri clasice, internationale, iar nivelul chiriilor este unul “international”.

“Bucurestiul nu mai este mai scump decat Paris. Deci putem sa ne dezvoltam. Salariile si chiriile sunt rezonabile, ceea ce nu era cazul in 2008. Nu ne vom mai intalni niciodata cu ce a fost inainte de criza financiara. Va fi diferit, insa mai bine. Romanii sunt mai atenti la ce cumpara, nu se mai poate vinde orice la orice pret, consumatorul devine mai educat, mai prudent”, sustine oficialul Le Manoir.

Citeste si:

Cristian Preotu, 33 de ani, detine 10% din actiunile companiei Le Manoir, restul de 90% apartinandu-I sotiei sale, Maria Eliza Preotu, potrivit Registrului Comertului.

Prezent la randul sau la evenimentul de inaugurare al magazinului Petit Bateau, Henri Paul, Ambasadorul Frantei la Bucuresti, si-a exprimat regretul fata de numarul redus al investitiilor franceze in domeniul textil din Romania.

“Regret ca nu exista mai multe investitii in industria textilelor din Romania din partea companiilor franceze. Aceste firme ar putea aduce un plus de calitate pe plan local”, declara Ambasadorul Frantei la Bucuresti.

Franta este al treilea partener comercial al Romaniei, dupa Germania si Italia. In prezent, in Romania activeaza 3.000 de companii franceze, care totalizeaza un numar de 110.000 angajati si o cifra de afaceri de 14 mld. euro.

Marca franceza de vestimentatie Petit Bateau a fost lansata in anul 1893 si ofera o gama completa de imbracaminte si lenjerie de corp pentru bebelusi, copiii de toate varstele, adolescenti, femei si barbati. Din anul 1988 compania face parte din grupul Yves Rocher.

Compania detine 8 filiale in intreaga lume, dintre care 6 sunt in Europa, 3.500 de angajati si 8 unitati de productie in Franta, Maroc si Tunisia. Aproximativ 50% din profit este generat de vanzarile din strainatate. Petit Bateau numara 5.000 de magazine si puncte de vanzare in 80 de tari.