“Pentru majoritatea firmelor de consultanta, onorariile percepute in 2010 au ramas la nivelul celor din 2009, in vreme ce pentru 10% dintre respondenti onorariile au crescut”, se arata in studiul citat.

Din totalul celor care au crescut onorariile, jumatate au aplicate majorari de cel mult 10%. In schimb, 35% dintre cei analizati in studiu au diminuat onorariile consultantilor, iar o parte (33% dintre cei care au redus onorariilor) a aplicat taieri mai mari de 25%.

La nivelul lui 2008, onorariul maxim pe care il putea incasa un consultant in management putea ajunge la 1.200 de euro.

Cei mai buni consultanti in management castiga 720 euro/zi

Cei mai buni consultanti in management castiga 720 euro/zi

Piata de consultanta in management a dat semne de revenire anul trecut, dupa turbulentele economice anterioare. Daca la sfarsitul lui 2009 cele mai multe dintre companiile de profil de pe piata locala au inregistrat o scadere a cifrei de afaceri, 62% dintre jucatori raportau la sfarsitul anului trecut o crestere sau o stagnare a businessului.

“Anii 2009 si 2010 a reprezentat un test al flexibilitatii pentru multe dintre companiilor romanesti de consultanta. Acele companii care au reusit sa-si adapteze modele de business la noile realitati ale pietei au reusit sa isi pastreze pozitia pe piata sau chiar au inregistrat cresteri. In schimb, companiile care au ramas fidele modelor de afaceri folosite in perioada 2005 – 2008, fie s-au prabusit, fie si-au redus in mod dramatic activitatea”, potrivit studiului.

Citeste si:

Pe primele locuri intr-un top al celor mai cerute servicii de consultanta de catre clientii autohtoni in 2010 se afla cele de consultanta de strategie, project management si management al operatiunilor

Circa 70% dintre companiile de consultanta estimeaza pentru 2011 o crestere a cifrei de afaceri, in contextul absortiei de fonduri europene si a revenerii cresterii economice. Lichidatea scazuta, incertitudinie administrative si politice si diminuare bugetelor de consultanta in sectorul privat sunt principale temeri pentru restul de 30% dintre companii, care se asteapta la o diminuare sau o stagnare a cifrei de afaceri in 2011.

Studiul a fost realizat in perioada noiembrie – decembrie 2010, pe un esantion de 90 de companii.