"Din nefericire, aceasta este un exemplu de «asa nu» in ceea ce priveste proiectele feroviare. E o combinatie de cinci consortii, fara manageri de proiect, ceea ce a dus la o bulibaseala pe santier. Lucrarea trebuia terminata in octombrie 2010 si de aceea Porr va primi penalitati de 24 milioane euro", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, intr-o vizita de lucru la Campina.

Lucrarile de modernizare a tronsonului Campina-Predeal au inceput in 2007 si au costat 312 milioane euro, din care 75% sunt fonduri preaderare ISPA si 25% de la bugetul de stat. Lungimea tronsonului este de 48 de kilometri.

"Chiar daca proiectul este intarziat cu un an si o luna, in negocierile cu Comisia Europeana am reusit sa nu avem corectii financiare", a spus Boagiu.

Citeste si:

Intrebat care au fost motivele invocate de Porr pentru intarzieri, ministrul a raspuns ca nu este interesat de motivele constructorului.

"Pe noi nu ne intereseaza motivele lor, ne intereseaza motivele noastre si urmeaza ca autoritatea de management sa aplice penalitatile", a aratat Boagiu.

Tronsonul Campina-Comarnic este finalizat, iar lucrarile pe tronsonul Comarnic-Predeal sunt realizate in proportie de 80%. Dupa finalizarea lucrarilor de modernizare, trenurile vor circula cu 160 km/ora pe tronsonul Bucuresti-Campina, cu 100 km/ora pe tronsonul Campina-Comarnic si cu o viteza de 80 km/ora pe sectorul Campina-Predeal.