Romania are 7,3 milioane de locuinte, iar aproximativ 2,9 de milioane dintre acestea nu au bai, potrivit subsidiarei locale a grupului austriac Lasselsberger, care detine o unitate de productie de gresie si faianta la Cluj-Napoca.
“Pentru amenajarea bailor din cele 2,9 milioane de locuinte ar fi nevoie circa 58 de milioane de metri patrati de placi ceramice. Aceasta cantitatea reprezinta de aproximativ trei ori vanzarile de gresie si faianta din acest an, care se vor ridica la 20 de milioane de metri patrati”, spune Eduard Macarescu, director de operatiuni al Lasselsberger Romania.

Calculele companiei arata ca pentru placarea cu gresie si faianta a bailor din cele 2,9 milioane de locuinte, romanii vor cheltui in medie 1,45 miliarde de lei (345 milioane de euro).

Estimarile au fost realizate tinandu-se cont de pretul mediu actual pentru un metru patrat de placi ceramice care se ridica la 25 lei.

“Locuintele fara bai din Romania se intalnesc mai ales in zonele rurale ca urmare a inexistentei retelelor de canalizare si de apa curenta”, a precizat Macarescu.

In mediul rural exista aproximativ 88% de locuinte fara bai proprii, in timp ce in mediul urban ponderea este de 12%, arata datele companiei, care citeaza un studiu realizat de Institutul National de Statistica (INS).

Grupul austriac este cel mai mare producator de placi ceramice din Romania, unde este prezent prin companiile Lasselsberger SA si Sanex Cluj-Napoca, reunite sub denumirea de Lasselsberger Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri