Ludovic Ducrocq, cunoscut mai bine sub numele de Ludo, a vizitat pentru prima data Romania luna aceasta, cand a prezentat cinci dintre cele mai cunoscute whisky-uri ale producatorului scotian - Grant’s Family Reserve, Grant’s Ale Cask, Grant’s Sherry Cask, Grant’s 12 ani si Grant’s 25 ani.

Cu o licenta in literatura, Ducrocq a inceput in urma cu 11 ani prin a lucra ca si ghid sezonier in cadrul centrului deschis pentru vizitatori din cadrul distileriei William Grant&Sons. In 2004 a devenit ambasador mondial pentru whisky-ul produs dintr-un singur malt, iar din 2009 s-a alaturat echipei responsabile de whisky-urile produse in mai multe distilerii.

Chiar daca are o experienta de noua ani in aceasta industrie, spune ca “a invata despre whisky este o experienta de o viata, in care in fiecare zi descoperi lucruri noi”.

Fiecare zi de lucru este diferita – de la organizarea unor evenimente de tasting, selectia si pregatirea ambasadorilor locali pana la asigurarea unei legaturi intre echipele de productie si marketing. In plus, Ludovic Ducrocq este si membru al echipei testare a produselor, una dintre activitatile sale preferate, in cadrul careia diferite sortimente de whisky sunt degustate.

Cum poti ajunge ambasador al unui brand de whisky? “Din pacate, nu exista cursuri de formare pentru cei care doresc sa devina ambasadori ai unei marci de whisky. Compania noastra si majoritatea producatorilor recruteaza de obicei din echipa interna. O astfel de pozitie necesita anumite cunostinte care se acumuleaza intr-un timp mai indelungat. Sunt deosebit de importante pasiunea pentru whisky si pentru a intelege culturi diferite, abilitati de relationare si prezentare, capacitatea de a lucra pe cont propriu si cunoasterea mai multor limbi straine”, explica Ducrocq.

Din cele aproximativ 50 de tari vizitate in calitate de ambasador Grant’s, l-au impresionat deopotriva Canada pentru “vibratia extrem de pozitiva”, Suedia pentru “cei mai dedicati entuziasti ai whisky-ului” sau Ecuador pentru bucataria traditionala. Insa nu e niciodata mai bucuros decat atunci cand se intoarce acasa, in Scotia.

Chiar daca a calatori in fiecare saptamana nu reprezinta o problema pentru el, Ludovic Ducrocq recunoaste ca ar vrea sa petreaca mai mult timp alaturi de familie.

Citeste si:

Prima impresie asupra Romaniei – aeroportul

Ca de fiecare data, prima impresie asupra unei tari pe care nu a mai vizitat-o si-o formeaza in aeroport. Romania nu a facut exceptie, Ducrocq fiind impresionat de aspectul modern, eficient si futurist. In plus, a fost suprins de curiozitatea oamenilor pe care i-a cunoscut cu privire la povestea Grant’s si a whisky-ului in general.

Am vizitat Romania intrucat devine o piata de whisky din ce in ce mai interesanta. Categoria afiseaza cresteri de doua cifre, iar scotch whisky este lider. Ne asteptam ca acest trend sa se mentina pe fondul unor consumatori din ce in ce mai informati si care cauta produse naturale”, afirma Ludovic Ducrocq.

In opinia sa, scotch whisky reprezinta o bautura care poate fi servita in cele mai diferite ocazii. Cu toate acestea, consumatorii sunt atenti si la povestile din spatele marcilor de whisky sau ale distileriilor.

“Treaba noastra ca si producatori este sa spunem aceste povesti si vanzarile vor creste”, crede Ducrocq.

William Grant a construit prima sa distilerie cu ajutorul celor sapte fii ai sai si a celor doua fiice. Charles Gordon, primul sau ginere, a devenit primul vanzator al produselor companiei in 1910, calatorind peste 7.000 de mile catre Orientul Indepartat pentru a introduce Grant’s in acele tari.

Grant’s Family Reseve este prezent in peste 180 de tari. Gama premiata de produse Grant’s include pe langa Grant’s Family Reserve, editiile speciale Grant’s Sherry Cask si Grant’s Sherry Cask si Grant’s 12 ani, singurul blended whisky maturat o perioada indelungata in butoaiele de burbon.