"In Romania, volumele la nivelul industriei au crescut, ca urmare a unei reduceri semnificative a nivelului comertului ilicit, determinata de masurile adoptate de autoritati. Cota de piata a BAT a urcat, sustinuta de marcile Dunhill, Kent si Vogue. Profitul a avansat puternic, ca urmare a majorarii preturilor, volumelor mai mari si a unui mix imbunatatit de produse pe segmentul premium", se arata in raportul financiar al grupului, al doilea producator de tigarete la nivel mondial, dupa Philip Morris International.

La nivel de grup, profitul a urcat in primul semestru cu 20%, de la 1,66 miliarde de lire sterline anul trecut la doua miliarde de lire sterline, in timp ce veniturile, incluzand accize si alte taxe, au crescut de la 21,2 miliarde de lire sterline la 22,28 miliarde de lire sterline. Volumul vanzarilor a coborat usor in primele sase luni ale anului, de la 348 miliarde de tigarete in ianuarie-iunie anul trecut la 344 miliarde de unitati.

In Europa de Vest, piata care include si Romania, profitul a crescut cu opt milioane de lire sterline, la 572 milioane de lire, in principal ca urmare a rezultatelor solide din Germania, Elvetia si Romania. Evolutia buna din aceste state a fost partial anulata de rezultatele mai slabe din Danemarca, Italia si Spania. Volumul vanzarilor in regiune a scazut cu 2%, la 65 miliarde de tigarete.

Citeste si:

Principalele patru marci globale ale BAT, respectiv Dunhill, Kent, Lucky Strike si Pall Mall, au inregistrat o majorare de 11% a volumelor, se arata in raport. Livrarile de tigarete Dunhill au crescut cu 1%, sustinute de evolutia solida de pe mai multe piete, intre care si Romania. Piata romaneasca a contribuit si la avansul cu 16%, respectiv 14%, al marcilor Kent si Pall Mall.

Sursa imagine: sxc.hu