"In Romania, volumul a urcat cu un procentaj median, de o singura cifra, contribuind la cresterea cotei de piata", se arata intr-un raport al grupului olandez Heineken, citat de Mediafax.

Volumul vanzarilor de bere ale Heineken in Europa Centrala si de Est a urcat cu 7,5% in primul semestru, la 25,4 milioane hectolitri, datorita performantelor bune din Rusia, Polonia, Romania si Austria.

Veniturile grupului in regiune au crescut totodata cu 4,1%, la 1,57 miliarde euro, iar profitul EBIT a scazut cu 2,5%, la 155 milioane euro.
Heineken, al treilea mare producator de bere din lume si cel mai mare din Europa, are in Romania fabrici in Miercurea Ciuc, Targu Mures, Craiova si Constanta si 1.100 de angajati.

La nivel mondial, Heineken a inregistrat in primul semestru un profit net de 694 milioane euro, in urcare cu 5,7%, sub media estimarilor analistilor contactati de agentia Reuters, de 746 milioane euro.

Citeste si:

Compania anticipeaza ca rezultatele din a doua jumatate a anului vor fi afectate de cererea slaba din partea consumatorilor si de vremea nefavorabila din aceasta vara.

Heineken, cel mai mare producator de bere din Europa, care domina piata nigeriana si controleaza peste 40% din cea mexicana, vede conditii comerciale favorabile in America Latina, Africa si regiunea Asia-Pacific, dar nu si pe pietele dezvoltate din Europa si SUA, afectate de un somaj ridicat si incredere slaba in randul consumatorilor.

Heineken este lider de piata in Grecia si Italia si al doilea jucator in Irlanda, Portugalia si Spania, tarile cele mai afectate pana acum de criza datoriilor de stat din zona euro.