"Dezvoltarea afacerii noastre depinde de cadrul legislativ, politica fiscala, precum si de o strategie eficienta in combaterea comertului ilicit cu tigarete. Datorita eforturilor autoritatilor, schimbarilor legislative, precum si a colaborarii dintre institutiile statului si industria tutunului, contrabanda a intrat pe un trend descendent: de la 36,2% din piata totala in ianuarie 2010, la 15,7% in iulie 2011. Scaderea pietei negre inseamna revigorarea vanzarilor legale, noi oportunitati de dezvoltare, crearea de locuri de munca. In acelasi timp, reducerea contrabandei determina cresterea sumelor colectate la bugetul statului, prin taxele si impozitele platite de producatorii de tigarete. Asadar, se poate spune ca actualul context economic si fiscal permite cresterea investitiilor", a declarat Neil Coupland, General Manager JTI Romania.

Proiectul, care va fi finalizat in prima parte a anului viitor, presupune dotarea cu o serie de utilaje suplimentare si extinderea halelor de productie.

JTI a demarat programul de extindere a capacitatilor de productie si crestere a gradului de automatizare inca din anul 2009, totalul investitiilor in fabrica din Bucuresti in perioada 2009-2012 insumand peste 45 milioane euro.

Compania are in prezent peste 860 de angajati, care activeaza in divizia comerciala sau in cea de productie.

JTI a fost prima companie multinationala de tutun care a inceput sa produca in Romania, in 1994, la un an dupa ce a demarat activitatile locale prin importul tigaretelor Camel produse in Germania.

Citeste si:

Incepand cu 2009, fabrica JTI de pe platforma Pipera exporta Camel in Germania, iar toate tigaretele Camel fara filtru comercializate in statele Uniunii Europene sunt produse la Bucuresti.

Un sfert din productie este destinata exportului, fata de circa 20% in 2009 si aproximativ 5% in anii anteriori, iar, potrivit companiei, livrarile in afara tarii vor fi in continua crestere.

JTI este membra a Grupului Japan Tobacco (JT), unul dintre cei mai mari producatori mondiali de produse din tutun. JTI comercializeaza marci precum Winston, Mild Seven si Camel. Portofoliul companiei include si marcile internationale Benson & Hedges, Silk Cut, Sobranie of London, Glamour si LD.

Cu sediul central la Geneva, JTI are 25.000 de angajati si operatiuni in 120 de tari.