Cele doua oferte au fost depuse de consortiul PADECO (Japonia)/Oriental Consultants Ltd Japonia/METROUL SA Romania/SENECA Group International/SYSTRA (Franta) si de la asocierea Ingerop International (Franta)/Ingerosec Corporation (Japonia)/High-Point Redel (Anglia) /IPTANA Romania/SALFO (Grecia).

Initial, in prima runda a licitatiei, Metrorex a mai primit, pe langa cele doua oferte mentionate, alte trei, de la asocierile SYSTRA (Franta)/PROIECT Bucuresti, Lavalin Romania/Tractabel Engineering Romania/Louis Berger (Franta) si de la firma spaniola IDOM Ingeniera Y Consultoria.

"La sfarsitul perioadei de evaluare a ofertelor tehnice (circa o luna) si urmare avizarii de catre Agentia Guvernamentala Japoneza JICA a tuturor actiunilor realizate, Metrorex va derula negocierile cu consultantul clasat pe primul loc, in vederea perfectarii formei finale a contractului", se arata intr-un comunicat al Metrorex, citat de Mediafax.

Firma castigatoare va asigura servicii de consultanta tehnica, economica, servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizarea lucrarilor, inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor echipamentelor si produselor pe perioada garantiei, pentru implementarea cu succes a proiectului atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat in conditiile asigurarii standardelor de calitate.

Citeste si:

Linia 6 de metrou va face legatura cu reteaua actuala de metrou, printr-o ramificatie la actuala linie 4, in zona statiei de metrou 1Mai, ruta plasandu-se din zona respectiva catre Piata Presei Libere de-a lungul traseului DN1, pana la Aeroportul Otopeni.

Metrorex estimeaza ca linia va deveni operationala in aproximativ cinci ani de la inceperea lucrarilor, programata pentru a doua jumatate a anului 2012 - inceputul anului 2013.

Presedintele Traian Basescu a semnat in martie, la Tokyo, acordul privind imprumutul de peste 300 milioane de euro acordat Romaniei de Guvernul nipon in vederea constructiei Magistralei VI.