Romastru Trading este din 2009 prezenta pe piata din Bulgaria, printr-o subsidiara.

”Prin extinderea in Bulgaria, in anul 2009, am castigat un know-how foarte important, ce ne-a permis ulterior sa analizam si sa luam in calcul oportunitati si in alte tari din Europa de Est. Prin sustinerea din partea firmei-mama din Liban, ne pregatim si pentru intrarea in tari din Orientul Mijlociu”, a declarat, intr-un comunicat de presa, Cristian David (foto), director regional al Romastru pentru Europa Centrala si de Est si Orientul Mijlociu.

Compania vizeaza sa intre pe pietele din Polonia, Letonia, Lituania si Estonia, iar apoi apoi in tari din Orientul Mijlociu ca Liban, Siria, Iordania si Irak. Etapa a doua si a treia de extindere vor tinti Cehia, Slovacia si Croatia.

"Expansiunea geografica face parte din planul strategic demarat de Romastru in ultimii doi ani, si vine in continuarea etapei de intrare pe segmentul produselor farmaceutice generice", se arata in comunicat.

Citeste si:

Compania farmaceutica estimeaza pentru anul acesta afaceri de 90 de milioane de euro, avansul inregistrat pana in acest moment fiind de 49% fata de aceeasi perioada a anului 2010.

Pana acum, Romastru a lansat noua produse generice pe diferite arii medicale, care reprezinta 6% din cifra de afaceri a companiei. In prezent, Romastru are un portofoliu de 55 de produse generice ce urmeaza sa fie lansate in urmatorii doi ani. Portofoliul va fi largit si mai mult in viitor.

"In acest moment, Romastru are trei divizii pentru generice pentru domeniile oncologie, psihiatrie si cardiologie. Pana in 2015, estimam un market share (cota de piata - n.r.) de 5% pentru aceste segmente", a mai spus David.

Fondata in 1994, Romastru Trading se ocupa de distributia si marketingul produselor farmaceutice. Anul trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de peste 59 de milioane de euro, iar in prezent are 230 de angajati. In 2009, compania a intrat pe piata medicamentelor generice (medicamente ale caror principii active nu mai sunt protejate de patent) prin lansarea primelor branduri.