In prezent piata de apa imbuteliata din Romania atinge circa 11,3 mil. hectolitri, respectiv 0,16 litri/zi/persoana. Romanii continua sa consume in jur de 50 de litri de apa minerala pe an, jumatate din media europeana anuala.

Potrivit reprezentantilor Rio Bucovina, consumul potential poate depasi 35 mil. hectolitri/an. Cu toate acestea, cresterea estimata a consumului este una moderata, de aproximativ 5% pe an.

In ceea ce priveste preferintele de consum ale romanilor, acestia opteaza pentru branduri romanesti. In plus, peste 60% dintre consumatori sunt femei.

Capitala este cel mai mare consumator de apa plata (minerala naturala sau de masa), peste 60% din locuitorii Bucurestiului consumand apa plata zilnic. Cel mai mult se consuma apa plata in sudul Romaniei si in Dobrogea, pe locul doi fiind Moldova, urmata de Transilvania si Banat.

Dupa ultimele date, consumul de apa plata detine o pondere de 56%, iar cel de apa carbogazificata de aproximativ 44%.

Citeste si:

In ceea ce priveste cantitatea cumparata, pe primul loc raman ambalajele tip PET, cu precadere cele la 2 litri, urmate de cele la 5 litri.

Datele au fost obtinute de Rio Bucovina pe parcursul acestui an pe baza analizei obiceiurilor de consum, in orasele cu peste 50.000 de locuitori din intreaga tara.

Rio Bucovina, prezenta pe piata romaneasca din anul 2006, a realizat anul trecut afaceri de 85 mil. lei si estimeaza pentru 2011 o cifra de afaceri de 110 mil. lei.

Principalele marci din portofoliu sunt Bucovina, La Vitta, Rio, Malibu, Bon Ton, Golden Horse. Rio Bucovina este unicul distribuitor in Romania pentru marcile Zara (paste fainoase) si Becker’s Bester (suc natural de fructe).