“Studiul arata ca se mentine orientarea organizatiilor romanesti spre utilizarea coachingului ca remediu, ca mijloc de rezolvare rapida a problemelor curente. Ne dorim ca oamenii sa inteleaga faptul ca, prin coaching, pot imbunatati modul de lucru in echipa, utilizarea resurselor interne, planificarea si implementarea proiectelor. Cu sprijinul unui coach, clientii constientizeaza rapid problemele, isi stabilesc obiective, planuri, resurse si trec la actiune. In training, oamenii primesc informatii despre noi metode sau abilitati, prin coaching pot integra aceste cunostinte si introduce noi practici in activitatea lor, daca acesta obiectivul lor”, a declarat Monica Grigoriu, presedintele Asociatiei Romane pentru Coaching.

Cel mai ridicat nivel de incredere in beneficiile coachingului este prezent in companiile multinationale, potrivit studiului.

In acelasi timp, companiile din domeniul comertului remarca cel mai pregnant efectul benefic al coachingului asupra performantelor individuale, a accelerarii schimbarilor organizationale si imbunatatirii stilului de management.

“De asemenea, sectorul organizatiilor non-profit a acumulat dovezi consistente referitoare la efectul coachingului asupra performantelor organizationale”, se arata intr-un comunicat.

Din studiu a reiesit ca, in prezent, de coaching beneficiaza preponderent nivelurile de varf ale organzatiilor, prin utilizarea coachilor externi.

“Companiile cu capital privat se bazeaza mult pe serviciile coachilor externi, iar corporatiile multinationale se bazeaza pe coaching-ul realizat de managerii de linie. Din acest punct de vedere, Romania se afla inca in faza incipienta, deoarece coachingul este rezervat preponderent nivelurilor de varf ale organizatiilor”, potrivit sursei citate.

Citeste si:

In ceea ce priveste evaluarea coachingului, aceasta se face cel mai frecvent in mod direct, intre coach si beneficiarul procesului sau prin implicarea managerului de linie in evaluare, se arata in comunicat.

Experienta in coaching, validata prin acreditari profesionale respectabile, recunoscute international, este criteriul cel mai utilizat pentru selectionarea coachilor externi. Pentru coachii interni mai conteaza si cunostintele si abilitatile de management si leadership.

“Numarul mic de coachi interni specializati prin cursuri valide, precum si cel al angajatilor pregatiti pentru a oferi coaching /mentoring colegial de calitate, arata ca ne aflam inca la un nivel incipient al acestei activitati in organizatiile romanesti. Cu alte cuvinte, exista un potential ridicat pentru dezvoltarea coaching-ului in Romania, iar cei care sunt interesati de acest domeniu vor gasi un intotdeauna un partener in Asociatia Romana pentru Coaching”, afirma presedintele ARC.

Potrivit studiului, principalele tendinte in urmatoarele 18 luni sunt introducerea de noi activitati de coaching, pe langa cele deja existente si diversificarea activitatilor de coaching.

Studiul a fost realizat in perioada 15 iulie-15 august 2011 de catre Valoris Professional Contact Center Service, prin intervievarea a 228 de persoane. Acestia au completat un chestionar prin interviu profesional telefonic.

Jumatate din respondenti au provenit din 4 domenii: telecomunicatii si IT, comert si distributie, productie industriala, constructii si amenajarea teritoriului. Institutiile bancare si de asigurari, care sunt cele mai avansate in contractarea de coaching profesionist, nu au fost incluse in esantion pentru a nu distorsiona rezultatele studiului.

Asociatia Romana pentru Coaching (ARC)
este o organizatie profesionala care reuneste coachii profesionisti din Romania. Obiectivul ARC este sa promoveze in tara standarde profesionale de coaching la nivelul cerut de cele mai importante asociatii profesionale internationale care ofera certificari in acest domeniu.