Producatorul a vandut anul trecut 6.200 de usi sectionale (rezidentiale si industriale), cu 4% mai multe fata de 2011, si 13.400 de rulouri exterioare, in crestere cu 10%.

Pe segmentul de usi sectionale, cel mai bine vandut produs al MCA a fost usa Optima, dedicata constructiilor rezidentiale, cu 42% din vanzari, urmata de usile industriale (30%).

Exporturile au adus o cota de piata de 32%

In 2012, afacerile MCA pe plan extern au adus 13% din totalul businessului (peste 1 milion de euro), in crestere fata de aportul adus in 2011, dar sub estimarile companiei. Totusi, fata de suma incasata anul trecut din export, cresterea este de 20%.

In ceea ce priveste cota de piata, brandului MCA ii revin, pe partea de usi de garaj, aproximativ 32 de procente, pastrandu-si pozitia din 2011, iar la rulouri se mentine la o cota de piata de 15%.

“Planurile noastre pentru 2012 pentru pietele externe vest-europene s-au dovedit a fi mai greu de indeplinit decat ne asteptam la inceputul anului. Concurenta cu care ne-am confruntat vine preponderent din Polonia, iar o alta piedica a fost reticenta partenerilor externi de a plati in avans. Companiile straine se asteapta la termene de plata sau cel mult plata la livrare, situatie pe care noi dorim s-o evitam. Insa nu ne descurajam, ci dimpotriva, tintim in continuare o crestere a vanzarilor la export, spre 30% din afaceri, mai ales pentru ca ne asteptam la un an greu pe plan local”, a declarat Ciprian Oprea (foto), directorul general al MCA.

Citeste si:

In acest fel, MCA va miza pe o strategie axata nu neaparat o crestere, cat mai ales pe o consolidare a businessului.

Scadere de 16% a pietei de usi de garaj

Piata locala a usilor de garaj, ca numar de unitati vandute a inregistrat in 2012 un declin de 10% in 2012, pana la 14.500 de unitati, evolutie atribuita si scaderii cu 10% a numarului de autorizatii de constructie eliberate in 2011.

Ca valoare, scaderea este chiar mai abrupta, de 16%, pana la aproximativ 10 milioane de euro, adancita de erodarea preturilor.

Alti factori care au contribuit la aceasta evolutie a pietei sunt instabilitatea politica, a carei influenta a determinat oprirea temporara a lucrarilor in cazul unor proiecte industriale mari, precum si contextul economic national si international nefavorabil si fluctuatiile cursului valutar.

MCA se asteapta ca si in 2013 vanzarile sa urce cu 10%-15%, evolutie la care va contribui si lansarea proiectului usilor de garaj cu celule fotovoltaice, care vor merge cu precadere la export si in care oficialii MCA isi pun mari sperante. Tot ca parte din strategia privind energia regenerabila, producatorul de usi de garaj investeste si in obtinerea certificarii „Carbon neutral”.