Formatul de tip discount acopera 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum. In comparatie cu anul precedent, se remarca o crestere de 11% in valoare absoluta. Analiza ia in considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl, fara Profi care s-a repozitionat in supermarket incepand cu februarie 2012.

6 din 10 gospodarii din Romania si-au facut cumparaturile cel putin o data din discounteri, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). Segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata.

Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, marcile private au crescut puternic, ajungand in 2012 la o cota de piata de 12% in valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul intregii tari si a tuturor formatelor de retail.

Citeste si:

In cazul formatelor de tip discount, marcile private acopera aproximativ jumatate din cheltuieli, in crestere cu 21 puncte procentuale fata de anul precedent.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. GfK Romania ofera servicii precum custom research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), consumer tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, retail and technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934, grupul GfK are 150 de sucursale in 100 de tari.