Marcile proprii Carrefour au inregistrat o crestere a vanzarilor de 10% in 2012, comparativ cu 2011, iar trendul de crestere s-a mentinut in primele luni din 2013, a spus Vlad Ardeleanu, directorul comercial al Carrefour.

Produsele proprii reprezinta una din zonele pe care compania vrea sa se extinda in urmatoarea perioada. Oficialii Carrefour au spus ca in prezent marcile proprii reprezinta 13% din volumul total al vanzarilor companiei in Romania, peste media pietei locale de retail, unde potrivit datelor Nielsen, marcile proprii reprezinta circa 8,5% din totalul vanzarilor din marile lanturi de retail.

“Este in continuare loc de dezvoltare pe piata locala, avand in vedere ca pe pietele dezvoltate ponderea marcilor proprii in total vanzari este de 30%”, a precizat Vlad Ardeleanu, care a precizat ca marcile proprii ale companiei au avut o crestere de 10% a vanzarilor in 2012, iar oficialii companiei se asteapta la noi cresteri.

Grupul francez Carrefour, prezent in Romania cu trei formate de magazine - hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate, a inregistrat anul trecut pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, cu 3% mai mari fata de valoarea din 2011.

Reprezentantii Carrefour spun ca produsele marca proprie ale companiei au preturi cu cel putin 20% mai mici decat ale brandurilor cunoscute, in special ca urmare a unor costuri mai reduse si a lipsei bugetului de marketing.

Mai mult, Ardeleanu a spus ca sunt tatonari cu lantul Carrefour din Italia pentru a aduce o serie de produse marca proprie din Romania in hipermarketurile de acolo. “Suntem doar in stadiul de discutii, colegii din Italia ne-au contactat pentru ca au observat ca sunt multi romani care isi fac cumparatorile de acolo si momentan analizam oportunitatea de a exporta o parte din marcile proprii produse local. Urmeaza sa vedem daca va fi un proiect care se va concretiza”, a raspuns Ardeleanu la o intrebare din public.

Cum functioneaza ecosistemul de marci proprii al Carrefour? Oficialii Carrefour au subliniat in cadrul unui eveniment destinat marcilor proprii de mai multe ori ca spre deosebire de competitor, marcile proprii ale retailerului francez sunt fabricate in proportie de 90% in Romania.

“Initial am fost priviti cu reticenta de furnizorii locali, acum insa acestia sunt mult mai deschisi la colaborarea cu noi”, spune Ardealeanu.

Citeste si:

In prezent, gama de produse proprii a Carrefour este formata din 1.400 de referinta, compania lucreaza cu cateva sute de producatori locali, cum ar fi Dobrogea sau Apicola, iar anual sunt adaugate circa 100 de noi articole in gama de marci proprii.

Monica Coliu, directoarea pe marci proprii a Carrefour, a explicat cum functioneaza procesul prin care producatorii ajung sa fie furnizori pentru marca proprie Carrefour. “Este un drum mult mai lung sa producem in Romania, comparativ cu importurile, pentru ca avem nevoie de o echipa care sa construiasca produsele, de procese”.

Care sunt pasii? In primul rand, se realizeaza un audit de fabrica la unitatile furnizorilor pentru a se asigura ca sunt indeplinite toate standardele, criteriile si normele sanitar-veterinare, apoi urmeaza testari ale produselor in laborator si de clienti pentru ca apoi sa fie intocmite caietele de sarcini cu toate criteriile, pe baza acestor caiete de sarcini au loc verificari anuale la fabricile producatorilor cu care compania colaboreaza.

Abia dupa finalizarea acestor etape produsul ajunge la raft. Una dintre inovatiile companiei in zona marcilor proprii este testarea de catre clienti in laborator. Astfel, in laboratorul creat in incinta Carrefour Militari peste 2.500 de clienti au testat produsele marca proprie ale companiei.

Compania a folosit metoda compararii in “blind”, practic au pus produsele companiei si alte produse similare ale unor branduri cunoscute, fara insemne de brand, in fata clientului, iar acesta a facut o comparatie intre cele doua in functie de gust, miros si textura. In functie de feedback-ul clientului echipa de calitatea poate face modificari ale produselor. Oficialii companiei au dat ca exemplu pastele sub marca proprie, al caror ambalaj a fost schimbat ca urmare a feedback-ului clientilor, care doreau sa existe si o “fereastra” prin care se poate vedea produsul.

Carrefour detine 116 magazine din care 24 de hipermarketuri, 68 de supermarketuri si 24 de magazine de proximitate. Compania urmeaza sa mai deschida in acest an un hipermaket pe fosta platforma Vulcan, iar recent compania a semnat un contract cu retailerul Gulliver pentru a intra in francize Carrefour Express.

Carrefour si-a rebranduit marca proprie 1, in Carrefour Discount.

Sursa foto: carrefour-online