Vicepresedintele Confederatiei Nationale Sindicale "Cartel Alfa", Liviu Apostoiu, a declarat ca privatizarea CFR Marfa a devenit si pentru actualul Guvern "o chestiune de a se supune orbeste unor directive venite din exterior", iar sindicatele cer stoparea procedurii si reluarea ei in conditii normale, scrie Mediafax.

Sindicalistii spus ca suma pentru care ar urma sa fie vanduta compania CFR Marfa este foarte mica si cer ca vanzarea sa se faca la valoarea de piata, adica peste un miliard de euro.

"Daca vrei sa o dai pe o asemenea suma si cu dedicatie, pentru ca asa se pare, noi trebuie sa luam partea salariatilor si cerem Guvernului sa pastreze macar locurile de munca pe care le-a mostenit. Dorim o privatizare normala, care sa respecte regulile stabilite", a mai spus Apostoiu.

Federatia Mecanicilor de Locomotiva reclama ca, saptamana trecuta, anumite active ale CFR Marfa, in valoare de 63.803.393 de lei, au fost transferate catre Societatea de Administrare Active Feroviare, dar si faptul ca s-a decis stergerera datoriilor societatii catre bugetul de stat, de peste 1,5 miliarde de lei.

"Aceste doua interventii intreprinse de conducerea Ministerului Transporturilor au dus in prima faza la diminuarea capitalului social al societatii, iar in a doua faza la majorarea sa cu sume importante (de peste 1,5 miliarde lei), lucru din care rezulta ca valoarea societatii supusa privatizarii acum, stabilita la 180 de milioane de euro, nu mai reprezinta realitatea", a declarat presedintele federatiei, Iulian Mantescu.

Sindicalistii sunt nemultumiti si de faptul ca pe parcursul procedurii de privatizare nu a existat un dialog social real, partenerii sociali nefiind consultati nici cand s-a intocmit dosarul, nici cand s-a stabilit caietul de sarcini.

Mantescu a mai spus ca in urma privatizarii se estimeaza ca 40 - 50 la suta dintre cei aproape 11.000 de salariati de la CFR Marfa vor fi disponiblizati, insa astfel de masuri sunt analizate si in cazul SN CFR SA si CFR Calatori.

Citeste si:

Potrivit sursei citate, din cauza reducerii cu 400 de milioane de lei a bugetului, decizie luata de catre Ministerul de Finante, numarul de trenuri a fost redus semnificativ de la inceputul acestui an.

Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva a precizat ca daca la inceputul anului erau 1.500 de trenuri in 24 de ore, in prezent acestea au fost reduse cu aproximativ 400 si pana la sfarsitul anului ar urma sa mai fie reduse inca 300.

In aceste conditii, sindicalistii au anuntat ca vor incepe o serie de actiuni de protest, fiind programate pichetari ale Ministerului Transportului pentru zilele de 18, 19 si 20 iunie, intre orele 9.00 si 14.00.

Privatizarea CFR Marfa presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei. Joi, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, comisia de privatizare va deschide plicurile cu ofertele de cumparare si va stabili castigatorul. Licitatia pentru privatizarea companiei porneste de la 180 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.

Guvernul isi asuma fata de FMI doar desemnarea castigatorului licitatiei pentru privatizarea CFR Marfa, una dintre principalele solicitari ale institutiei financiare, dar nu si finalizarea tranzactiei, aratand ca operatiunea depinde de indeplinirea tuturor conditiilor din contract.

Astfel, Guvernul promite FMI, in scrisoarea de intentie transmisa saptamana trecuta, inainte de decizia finala din board-ul Fondului, ca va incerca sa desemneze un castigator al licitatiei pentru CFR Marfa la 21 iunie, cu putin inainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanteaza referirea la incheierea tranzactiei efective, aratand ca aceasta depine de indeplinirea "tuturor" conditiilor contractuale.