“Criza financiara nu s-a terminat si nu se va termina nici in urmatorii ani. Bancile au limitat accesul la finantare in special pentru intreprinderile mici si mijlocii care se chinuie sa obtina bani pentru continuarea activitatii. Chiar daca au vanzari in crestere multe companii nu reusesc sa obtina finantare, ba mai mult li se micsoreaza linia de credit”, a spus Violeta Moraru.

Potrivit acesteia, vanzarile companiei pe care o conduce au avansat in primele sase luni cu 15% fata de aceeasi perioada din 2012, insa evolutia se datoreaza exclusiv marcilor private.

“Consumul de marci private a crescut foarte mult in ultima perioada intrucat oamenii nu mai au bani si se indreapta catre produse mai ieftine. In schimb, consumul de branduri in piata de ape minerale a scazut”, declara proprietarul Perla Covasnei.

Conform datelor furnizate de companie, marcile private reprezinta 75% din portofoliul Perla Covasnei, in timp ce la nivel de piata ponderea acestora se situeaza la 50%. Evolutia este asemanatoare cu cea de la nivel european, unde marcile private reprezinta in medie 30-50% din consum.

Citeste si:

“Cresterea marcilor private va mai continua cel putin 2-3 ani de acum incolo”, crede Violeta Moraru.

Compania pe care o conduce a afisat anul trecut afaceri de 47 mil. lei, estimand pentru 2013 un avans de 15-20%.

Produsul intern brut al Romaniei a crescut in prima jumatate a acestui an cu 1,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atat pe serie bruta cat si pe serie ajustata sezonier, conform primelor estimari al Institului National de Statistica.

PIB-ul a crescut in statistici. Cum simt managerii evolutia economiei

PIB-ul a crescut in statistici. Cum simt managerii evolutia economiei