In primele 9 luni, reteaua Mega Image s-a extins cu inca 57 de magazine. La finalul lunii septembrie, reteaua retailerului numara 252 de magazine, dintre care 100 de magazine de proximitate Shop&Go si 152 de supermarketuri Mega Image.

Planurile de expansiune ale belgienilor pe piata romaneasca nu se opresc insa aici, compania urmand sa inaugureze la inceputul lunii octombrie un nou Concept Store, in zona Piata Sudului din Bucuresti, asemanator celui deschis in zona Piata Gemini.

Mega Image: Analizam achizitia de jucatori mai mici

Mega Image: Analizam achizitia de jucatori mai mici

La randul sau, retailerul Profi a inaugurat in perioada ianuarie-septembrie 30 de magazine noi, ajungand la o retea de 178 de unitati la finalul lunii septembrie. Evolutia companiei o plaseaza pe locul doi in topul retailerilor cu cele mai extinse retele. Pe langa magazinele in format standard si City, reteaua mai opereaza si formatul Profi Mall.

Pe segmentul francize, La Doi Pasi este pe primul loc la deschideri. In primele 9 luni din an, peste 100 de magazine au intrat in reteaua de magazine de proximitate La Doi Pasi, programul de francize al Metro, astfel ca in acest moment, mai mult de 600 de comercianti sunt inclusi in program, iar numarul contractelor incheiate se ridica la 665. Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase.

Carrefour Romania a deschis 12 magazine de proximitate Express, toate in regim de franciza si 3 supermarket-uri: Market Republicii (Bacau), Market 1 decembrie (Constanta), Market Uvertura Mall (Botosani).

Grupul francez Carrefour are in Romania 133 magazine, dintre care 24 de hipermarket-uri Carrefour, 69 de supermarket-uri Market, 39 de magazine de proximitate Express si un magazin online.

Citeste si:

Comertul modern a ajuns sa atraga 49% din valoarea totala a pietei de FMCG pentru consumul acasa, raportul fata de retailul traditional fiind in ultimul trimestru al anului trecut 50/50 in valoare, arata un studiu GfK.

Formatul de tip discount acopera 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum. In comparatie cu anul precedent, se remarca o crestere de 11% in valoare absoluta. Analiza ia in considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl, fara Profi care s-a repozitionat in supermarket incepand cu februarie 2012.

6 din 10 gospodarii din Romania si-au facut cumparaturile cel putin o data din discounteri, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). Segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata.

Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, marcile private au crescut puternic, ajungand in 2012 la o cota de piata de 12% in valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul intregii tari si a tuturor formatelor de retail.