"In ciuda crizei, piata de profil nu a scazut, insa si-a temperat cresterile din anii anteriori, care se ridicau la 30%, ajungand in prezent la 8% pe an. Piata locala se ridica la 155 milioane de euro", a declarat Ionut Mares, manager de operatiuni in cadrul retelei Animax.

Reteaua Animax cuprinde 36 de petshop-uri si iti propune sa incheie acest an cu 40 de unitati.

Mares a adaugat ca in cadrul magazinelor proprii valoare medie a bonului de casa per vizita se ridica la 38-39 de lei, iar jumatate din aceasta suma este alocata pentru mancare.

"Sunt circa 1,5 milioane de caini in mediul urban, una din patru familii are un caine. Stapanii acestor animale le considera ca niste copii si nu au renuntat sa cumpere hrana si accesorii, in ciuda crizei economice", a adaugat Mares.

Mai mult, romanii cumpara mii de animale si pasarii vii din petshop-uri, de la pesti si hamster, care nu depasesc cateva zeci de lei, la catei de rasa de talie mica (1.000 - 2.000 lei), pana la papagali al caror pret poate sa depaseasca 10.000 lei.

De exemplu, Animax vinde anual 3-4 exemplare de papagal vorbitor Ara, care poate memora si rosti pana la 2.000 de cuvinte in ordine logica. Papagalul traieste 80 de ani si costa 11.000 de lei.

Reprezentantii companiei sunt de parere ca piata de profil va fi in continuare pe un trend ascendent, in contextul in care tot mai multi romani incep sa isi hraneasca animanele cu hrana industriala si nu gatita in casa.

In Romania, mai putin de 10% dintre posesorii de animale apeleaza la hrana industriala, spre deosebire de Marea Britanie, unde procentul urca pana la 90%.

Extindere puternica pe zona de petshop-uri

petshop-uriIn contextul pietei care incurajeaza extinderea, cei de la Animax se gandesc sa mai deschida 10 magazine proprii anul viitor si alte 10 unitati in franciza.

Mai mult, reprezentantii companii sustin ca planurile Animax vizeaza o extindere la 100 de magazine in urmatorii cinci ani.

Citeste si:

"Ne propunem sa incheiem acest an cu 40 de magazine, iar in 2014 sa deschidem alte 10 unitatii proprii si 10 in franciza, pentru ca avem o cerere foarte mare pentru acestea din urma. Mai mult, daca noi deschide petshop-uri proprii in orase cu peste 100.000 de locuitori, prin francize putem ajunge si la orase cu 30.000 de locuitori, cum este Alexandria, de exemplu", a precizat Mares.

Magazinele Animax au o suprafata medie de 70-80 de metri patrati si presupun o investitie de 120.000 de euro, suma care include si stocul de marfa.

In medie, un magazin din retea vinde produse in valoare de 20.000-30.000 de euro pe luna, cele mai mai incasari fiind inregistrate de petshop-urile din centrele comerciale cu trafic intens. Cele mai vandute sunt hrana si accesoriile pentru caini si pisici, iar vanzarile de animale vii genereaza 10% din veniturile unei unitati.

Totodata, Animax are in plan sa deschida in 2014 un concept store de 1.000 de metri patrati, printr-o investitie de 500.000 euro, care sa includa vanzare de hrana si accesorii, vanzare de animale vii, precum si servicii (toaletare, veterinare, analize).

Animax va organiza si o campanie cu ocazia Black Friday, atat in magazine cat si pe platforma online, in care va reduce preturile a 30.000 de produse.

Businessul Animax este impartit in doua divizii, cea de distributie si cea de retail, aceasta din urma generand 60% din afacerile companii.

Reteaua Animax este detinuta de firma Pet Product, al carei asociat unic este Cristian Ludovic Pop, si care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 11 milioane de euro, urmand ca in acest an sa urce la 13 milioane de euro.

Pentru 2014 compania isi propune un rulaj de 16 milioane de euro, pe fondul extinderii retelei si a asistarii mai eficiente a clientilor.