Diana Sucu a deschis in urma cu trei saptamani primul magazin Ethan Allen, specializat in mobilier si amenajari interioare, acesta fiind prima locatie a grupului american cu afaceri de 750 de milioane de dolari din Europa Centrala si de Est si singurul in regim de franciza din Europa.

Magazinul este amenajat pe o suprafata de 1.300 mp, pe trei niveluri, in centrul comercial Baneasa Shopping City din Bucuresti, in aceeasi galerie cu Mobexpert, companie detinuta de omul de afaceri Dan Sucu.

“Dupa atatia ani mi-am dat seama ca timpul nu imi mai apartine. In ultimii doi ani am cochetat cu ideea deschiderii unei afaceri. Initial m-am gandit la o galerie de arta, idee pe care am pus-o bine intr-un sertar, dupa care la o gradinita. De cand sunt casatorita cu Dan fara sa-mi dau seama mi-am cizelat gusturile in materie de decoratiuni interioare participand la atatea targuri de mobila, am intrat in bucataria acestui domeniu. In urma cu un an si jumatate am vazut brandul Ethan Allen in Dubai. Atat de mult mi-a placut atmosfera din magazin incat m-am tot interesat, am citit despre companie”, explica Diana Sucu.

Negocierile cu brandul american au demarat in luna martie a acestui an si s-au finalizat trei luni mai tarziu.

Clientii pot beneficia pe langa piese de mobilier si decoratiuni – 70% executate in centrele din Statele Unite ale Americii – si de consultanta din partea designerilor si arhitectilor din echipa. Preturile produselor sunt cuprinse intre 35 de euro (pentru o fata de perna) si trec usor peste 3.000 de euro (pentru o canapea).

Acum clientii trebuie sa se indragosteasca de un anumit produs, nu mai este sufcient doar sa aiba nevoie de acel produs

Potrivit Dianei Sucu, magazinul a primit deja “comenzi serioase” in special de la clienti din Bucuresti care si-au dorit solutii complete de amenajare a unui spatiu intreg, fie ca a fost vorba de un dormitor, un birou sau o sufragerie.

“Singura varianta valabila pentru a face ceva pe high-end este sa ai un concept bine definit. Segmentul premium este in suferinta, exigenta clientului este insa in crestere. Serviciul din spatele unui produs face diferenta. Acum clientii trebuie sa se indragosteasca de un anumit produs, nu mai este sufcient doar sa aiba nevoie de acel produs”, a completat Dan Sucu.

Compania Ethan Allen are o traditie de peste 80 de ani in industria mobilei, iar in prezent opereaza o retea de aproximativ 300 de centre de design (magazine) in Statele Unite si global si, de asemenea, detine opt facilitati de productie in Statele Unite, Honduras si Mexic. 145 de magazine sunt operate de catre companie, restul fiind deschise in sistem de franciza.

Producatorul a raportat in ultimul an fiscal o cifra de afaceri de 750 mil. dolari, in crestere cu 7,5%.

In Europa, compania are centre in Bruxelles, Anvers si Bucuresti. Anul acesta a deschis magazine in Djedda (Arabia Saudita), Anvers si Bucuresti, urmand sa inaugureze noi locatii in SUA, China, Amman si Seul.

Citeste si:

Prezent la deschiderea oficiala a magazinului de la Bucuresti, Farooq Kathwari, presedintele si CEO-ul Ethan Allen, a motivat decizia de a pune pe harta companiei si Romania datorita caracterului “antreprenorial” al tarii noastre.

“Un vecin din SUA este casatorit cu o doctorita de origine romana. Stiu de la ea ca romanii sunt foarte muncitori, foarte antreprenoriali. De asemenea, am aflat curand ca lumea este foarte stilata in Romania. Ne-a convins seriozitatea partenerilor nostri. Nu ne extindem de dragul extinderii, daca nu gasim partenerii potriviti nu intram intr-o tara”, a declarat Farooq Kathwari.

Acesta a subliniat ca moda devine din ce in ce mai importanta in activitatea zilnica, oamenii fiind atenti la modul in care arata chiar si telefoanele sau masinile pe care le conduc.

“E mai usor sa te imbraci pe tine insuti si mult mai greu sa iti imbraci casa. Uitati-va la telefoanele pe care le utilizati, sunt din ce in ce mai colorate. Clientii sunt tot mai rasfatati. Trebuie sa te diferentiezi pentru a avea succes in prezent. La nivelul tuturor tarilor mai exista inca un nivel de ingrijorare cu privire la recesiune, cu precadere in America de Nord. Lucrurile merg bine in Asia si Orientul Mijlociu. Bucurestiul reprezinta o experienta de invatare a regiunii, utila pentru viitoarele deschideri in Europa de Est”, a mai spus CEO-ul Ethan Allen.

La randul sau, Diana Sucu a precizat ca industria mobilei super premium din Romania “nu sufera mai mult decat in 2009”. Ea nu a oferit detalii cu privire la tinta de afaceri setata pentru primul an de functionare a magazinului.

“Imi doresc sa fac acest magazin sa mearga. Nu am o filosofie de business, vreau doar sa-mi fac treaba foarte bine. Imi propun sa muncesc foarte mult, sunt foarte atenta si vreau sa imi indeplinesc obiectivele pe care mi le-am setat”, a spus Sucu.

Brandul Ethan Ellen intra in concurenta pe piata din Romania - estimata la 700 mil. euro - cu nume precum BoConcept (companie detinuta de Diana Staicu), Class Living (controlata de Camelia Sucu), Innova Interiorisim (Serban Cismarescu).