"2014 va fi un an in care, mai mult decat pana acum, va prima calitatea programelor de training si nu pretul acestora. Companiile se axeaza in continuare pe pregatirea managerilor de top, prin implicarea acestora in programe integrate, ca sa ii transforme in consultanti in propriile companii", a declarat pentru wall-street.ro Petre Nicolae, managing partner in cadrul companiei de training si consultanta CBC Romania.

Potrivit acestuia, numarul de angajati care vor beneficia de programe de training este in crestere.

Se observa o dezghetare a tuturor pietelor, prin urmare, bugetele care in 2008-2009 au fost taiate, vor fi din nou alocate pentru training.

Cat investesc companiile in angajati

Si Marius Decuseara Brandenburg, country manager Trend Consult Romania, companie cu activitate de training si consultanta, este de parere ca organizatiile sunt dispuse sa investeasca tot mai mult in manageri si talente, in special in angajatii cu mult potential.

"Piata de training isi va continua evolutia spre programe complexe care includ o parte de aprofundare a cerintelor fie prin audit sau printr-un centru de dezvoltare a competentelor, sesiuni de coaching (individual sau de echipa) si implementare sau imbunatatire de procese de business. (...) Observam ca organizatiile sunt dispuse sa investeasca tot mai mult in manageri si talente, angajatii cu foarte mult potential. Aici vorbim de programe de dezvoltare care nu se limiteaz„ doar la training", a explicat Brandenburg.

Pe de alta parte, atunci cand companiile urmaresc sa investeasca in dezvoltarea unui numar foarte mare de angajati, exista un segment in care costul per angajat a scazut, implicand in acelasi timp o crestere a numarului de persoane implicate intr-un proiect.

Acesta a adaugat ca numarul angajatilor implicati in programe de dezvoltare profesionala este in crestere.

Citeste si:

"Dupa ce au existat cativa ani cu o scadere semnificativa a numarului de angajati implicati in programe de training per companie, incepand de anul trecut evolutia a schimbat directia, abordand un sens ascendent. Cred ca principalul declansator in procesul de invatare este dorinta de a invata, de a face lucrurile altfel. Automat numarul de oameni trecuti din programe de dezvoltare va fi influentat de dorinta organizatiilor de a se schimba cu adevarat si a oamenilor de a face lucrurile diferit", a precizat seful Trend Consult Romania.

Potrivit datelor companiei CBC, sumele anuale alocate pentru pregatirea angajatilor difera in functie de nivelul pe care il ocupa angajatul in companie, de la 1.200-1.500 de euro pentru pozitii de executie la 1.500-2.000 de euro pentru pozitii de middle management si ajung la 4.000 de euro pentru functii din managementul de top.

De asemenea, el a adaugat ca firmele vor investi in continuare in departamentele implicate direct in procesul de productie si vanzari. Totodata, departamentele de suport care interactioneaza direct cu clientii, beneficiaza in continuare de training de comunicare, customer care, planificare si organizare.

"Departamentele cu cel mai mare numar de ore training sunt cele care se afla in contact direct cu clientul, cum ar fi cele de vanzari si relatii cu clientul, in principal cei care sunt in front-office. De multe ori, angajatii din aceste departamente sunt specialisti in domeniul de activitate al companiei, cunoscandu-si foarte bine produsele sau serviciile oferite. In acelasi timp, pentru a fi performanti, acestia au nevoie de abilitati de vanzare si de relationare cu clientul, pentru a putea realiza o legatura puternica intre oferta si nevoile clientilor. In organizatii cu un numar mare de angajati se investeste destul de mult si in manageri, deoarece acestia sunt cei care transforma munca echipelor in rezultate si efortul in motivatie", a explicat Marius Decuseara Brandenburg.

Foto: Training, Shutterstock

Sursa foto: Training, Shutterstock