Potrivit unor surse din piata, Dedeman ar fi cumparat un teren de circa 50.000 mp (5 hectare) langa magazinul IKEA din cartierul Baneasa pentru dezvoltarea celui mai mare magazin de bricolaj din Romania, un spatiu pentru care compania din Bacau ar fi platit nu mai putin de 16 milioane de euro, la un pret de circa 320 de euro/mp, poate cea mai mare suma platita de catre un retailer de profil in Romania, pentru un teren. “Spatiul despre care vorbim apartine Aviatiei Utilitare si reprezinta o suprafata de circa 5 hectare, fiind situat pe DN1, in spatele benzinariei Lukoil si langa magazinul IKEA din Baneasa. Pretul la care a ajuns negocierea a fost de 320 de euro/mp”, au declarat pentru wall-street.ro surse din piata. Interesant de vazut acum va fi cum vor reusi proprietarii Dedeman sa obtina avizul demararii constructiei, in conditiile in care foarte aproape de terenul cumparat se afla aeroportul Baneasa.

Contactat de catre wall-street.ro , Dragos Paval (foto), presedintele Dedeman, a negat implicarea sa in achizitia terenului din zona de nord a Capitalei, dar a precizat ca pentru 2015 bugetul companiei se va ridica la 70 de milioane de euro. “Bugetul de investitii pregatit pentru 2015 se va ridica la 70 de milioane de euro”, a spus acesta, in conditiile in care in 2014, cand compania a deschis patru magazine, Dedeman a investit aproximativ 60 de milioane de euro.

Magazin Dedeman Baneasa - localizare

(NOTA: Pentru a vizualiza mai bine imaginea dati click pe aceasta)

Dedeman da pe terenul din Baneasa cat pe un magazin nou-nout, la cheie

Suma de achizitie a terenului, vehiculata de informatiile din piata la 16 milioane de euro pentru 50.000 de metri patrati, este poate una dintre cele mai mari platite vreodata de un retailer in Romania, dupa ce la inceputul acestei toamne, tot Dedeman, a deschis un magazin in cartierul Colentina in schimbul aceleiasi sume. Magazinul Dedeman de pe Soseaua Colentina a necesitat o investitie de circa 16 milioane de euro, iar lucrarile au fost finalizate la mai putin de o luna de la inaugurarea magazinului din Deva, asta in conditiile in care Dedeman va incheia anul 2014 cu patru noi magazine in toata tara si cu un total de 40 de unitati. Dedeman Colentina are o suprafata de peste 12.000 mp ce ofera peste 45.000 de repere, spatiu in care vor lucra circa 200 de angajati.

Dedeman a investit 16 mil. euro in magazinul din cartierul Colentina

Dedeman a investit 16 mil. euro in magazinul din cartierul Colentina

Efecte ale achizitiei Dedeman din nordul Capitalei: Kingfisher scoate la vanzare magazinul Bricostore Baneasa?

Potrivit unor informatii aparute in piata, Kingfisher, cel mai mare retailer european specializat in bricolaj, ar fi scos la vanzare magazinul Bricostore din Baneasa, pe lista companiilor interesate de spatiu fiind Praktiker, companie preluata in acest an de catre omul de afaceri turc Omer Susli. “Magazinul Bricostore din Baneasa nu se potriveste ca si concept cu planurile Kingfisher la nivel local, motiv pentru care a fost scos la vanzare”, au declarat surse apropiate situatiei. Potrivit informatiilor obtinute, pe lista retailerilor interesati de achizitia magazinului Bricostore Baneasa se afla Praktiker. Contactat de catre wall-street.ro , omul de afaceri turc a confirmat discutiile purtate cu brokerii, insa sustine ca in momentul de fata totul se afla in stand-by. “Suntem in discutii cu un broker, dar se pare ca nu reusim sa ne intelegem la pret, intrucat suma ceruta este de doua ori mai mare decat oferta. (…) Este o locatie buna, ne dorim sa avem un magazin in zona Baneasa”, a declarat Omer Susli.

Exclusiv: Kingfisher scoate la vanzare magazinul Bricostore Baneasa

Exclusiv: Kingfisher scoate la vanzare magazinul Bricostore Baneasa

Desi informatia a fost confirmata de mai multe surse, Kingfisher dezminte informatiile potrivit carora magazinul Bricostore Baneasa ar urma sa fie scos la vanzare, punctand faptul ca anumite spatii ale centrul comercial ar urma sa fie scoase la inchiriere. “Suntem convinsi ca Brico Depot este un format adecvat pentru a fi extins in Romania. Avem o strategie dinamica, iar scopul nostru este sa mentinem lucrurile in miscare. In timp ce ne continuam avansul pe piata, suntem deschisi catre noi parteneriate. In acest moment suntem in discutii cu potentiali parteneri pentru a optimiza spatiul din magazinele existente. Formatul Brico Depot se concentreaza in special pe eficienta, astfel incat am decis ca inchirierea spatiilor libere din magazinele noastre este cea mai buna solutie pentru a le exploata potentialul la maximum, a declarat Patrick Papot, deputy CEO al Brico Depot Romania, dupa informatiile aparute in presa legate de posibila vanzare a magazinului din cartierul Baneasa.

Kingfisher dezminte vanzarea magazinului Bricostore din Baneasa. "Spatii din centrul comercial vor fi inchiriate"

Kingfisher dezminte vanzarea magazinului Bricostore din Baneasa....

Citeste si:

In acord cu strategia sa de business, managementul Brico Depot ia in considerare inchirierea spatiilor ramase libere dupa transformarea magazinelor. Potrivit informatiilor companiei, acelasi lucru s-a intamplat si in magazinul Brico Depot din Militari, unde circa 3.000 mp din spatiul total au fost inchisi in vederea identificarii de noi parteneriate.

Extindere puternica in Capitala: Patru noi magazine Dedeman in Bucuresti

Pe langa cele doua magazine pe care Dedeman le detine in Bucuresti (in zona Valea Cascadelor – Militari si soseaua Giurgiului – Berceni), retailerul are in plan ca in 2015 sa demareze ample lucrari in Capitala, planul companiei fiind acela de a acoperi fiecare sector din Bucuresti cu cate un magazin. “Pana in 2015 dorim sa acoperim complet cel mai important oras al tarii, sa reducem distantele, sa fim mai accesibili, mai apropiati de clientii nostri, din toate punctele de vedere”, spunea Dragos Paval la deschiderea magazinului Dedeman din Colentina.

Pe langa informatiile care deja se stiu, care sustin faptul ca Dedeman a cumparat cu 6 milioane de euro un teren de 3 hectare (30.000 mp) detinut de familia Prigoana in apropierea centrului comercial Esplanada, in care se regasesc magazine mari precum Cora Pantelimon, Mobexpert, Domo, dar si Brico Depot, pariul britanicilor de la Kingfisher, dar si intentiile retailerului de a acoperi si sectorul 3 al Capitalei cu un magazin langa fostul spatiu detinut de OBI pe bulevardul Theodor Pallady, in apropierea iesirii catre Autostrada Soarelui (A2) plus terenul de 50.000 de metri patrati din Baneasa, noi informatii ies la iveala privind planurile Dedeman in Capitala. Potrivit unor surse wall-street.ro , Dedeman se afla in negocieri pentru un teren situat in zona soselei Alexandriei, in apropiere de centrul comercial Cora Alexandriei pentru un al saselea magazin din Bucuresti.

“Dedeman este pe punctul de a cumpara un teren in sud-vestul Capitalei si probabil anul 2015 va fi unul dedicat in cea mai mare parte deschiderii de magazine in Bucuresti”, au aratat surse din piata. Interesat si aici este faptul ca Dedeman urmeaza sa deschida un magazin intr-o zona in care a fost deja anuntat un proiect important, francezii de la Leroy Merlin demarand inca din prima parte a anului planurile lucrarile la un nou magazin in zona Soselei Alexandriei, iesirea spre Bragadiru.

Efervescenta din bricolaj: “Ceea ce s-a intamplat in 2014 va mai continua si in 2015”

Intrebat despre cum vede situatia actuala din piata, seful Dedemen a tinut sa faca un scurt comentariu sugerand faptul ca nici 2015 nu va fi linistit in piata. “Piata de bricolaj este intr-o continua consolidare si evident ca este un lucru bun. Este drumul catre maturitatea pietei, iar aceste consolidari sunt firesti. Ce s-a intamplat in 2014 va mai continua si in 2015. Noi, insa, nu participam la procesul de consolidare. Avem drumul nostru in piata”, a precizat Dragos Paval, presedinte Dedeman.

Piata locala de bricolaj, estimata la o valoare de peste 2 miliarde de euro, a traversat in ultimii doi ani o perioada de reasezare marcata de exituri si achizitii, fiind unul dintre cele mai active sectoare din zona de constructii in perioada de criza. Principalii actori ai pietei locale din ultima perioada au fost Leroy Merlin - Baumax, OBI, Praktiker, dar si Dedeman, pe o piata pe care mai activeaza si Hornbach sau Mr. Bricolage.