Compania a inaugurat o noua sectie de productie din cadrul fabricii din Bucuresti, proiect inceput in 2014 si care va fi finalizat anul viitor, printr-o investitie totala de 15 milioane de lei (circa 3,5 milioane de euro).

"Am inceput constructia in luna mai a anului trecut, iar cei circa 1.000 de metri patrati au fost finalizati in octombrie-noiembrie 2014. Ulterior, am inceput si dotarea cu echipamente noi, iar productia in noua unitate a inceput efectiv in luna septembrie 2015. Doar in 2015 compania a investit sapte milioane de lei in proiect", a aratat Franco del Fabro.

El a adaugat ca bugetul ramas in urma constructiei si achizitionarii echipamentelor va fi utilizat anul viitor pentru alte achizitii de echipamente ultima generatie, cu scopul extinderii productiei.

"Restul banilor vor fi investiti in dotarea cu echipamente mai performante, asa incat sa putem tine pasul cu cresterea businessului.(...) Toate investitiile le-am facut gandindu-ne la anul 2020, cand ne propunem sa ne crestem businessul cu 50% fata de anul acesta", a aratat CEO-ul producatorului de ciocolata.

Ciocolata produsa in Romania ajunge in UK, China si Canada

Compania Heidi Chocolat a avut anul trecut o cifra de afaceri de 85 milioane de lei (19 milioane de euro) si un profit de 252.000 de lei (57.000 de euro), potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.

De asemenea, compania cu o cota de 7% pe piata locala de tablete de ciocolata, isi propune sa ajunga de detina 10% din acest segment pana in anul 2020. Compania vinde anual 25 milioane de tablete de ciocolata, dintre care jumatate sunt trimise la export.

"Principalul factor care va genera cresterea businessului este exportul, noi fiind prezenti in circa 50 de tari din toate continentele. Exportam cel mai mult catre UK, China, Polonia si Canada. Sunt mandru ca produsele din mica Romanie sunt atat de bine reprezentate in tari atat de mari. Exportam peste 50% din ceea ce vindem, iar acest segment este in crestere in fiecare an", a explicat managerul.

Vanzarile totale de ciocolata din Romania sunt in scadere

Daca in 2014 vanzarile de ciocolata au inregistrat la nivel national o crestere in valoare, anul acesta, odata cu vara torita care a avut loc, piata este in scadere.

Citeste si:

"Piata a fost buna anul trecut, a crescut in valoare, nu in volum, insa anul acesta scade. Nici vara torita nu ne-a ajutat foarte mult, in timpul verii vanzari fiind mai mici. Asteptam sa vedem ce rezultate aduce scaderea TVA din luna iunie, insa pana acum nu simtim schimbari notabile. Ciocolata nu este un produs esential, poti renunta la el daca ai venituri mici, insa, pe de alta parte, este cel mai ieftin produs cu care te poti rasfata", a mai spus Franco del Fabro.

Managerul a precizat ca vanzarile companiei catre export vor avea un avans mai mare decat cele de pe piata locala.

Compania scumpeste produsele din cauza pretului boabelor de cacao

Heidi se afla intr-un proces de crestere a preturilor produselor pe care le comercializeaza cu 7%, pe fondul scumpirii boabelor de cacao.

Pretul boabelor de cacao a crescut in ultimii doi ani cu 60-70%, din cauza speculantilor, care cumpara volume mari si le pastreaza multi ani pana creste pretul.

Cele mai vandute produse ale companiei Heidi sunt tabletele cu continut ridicat de cacao (85% si 75%).

Heidi Chocolat este unul dintre liderii segmentului de ciocolata premium in Romania si are 420 de angajati la nivel local. Prezenta in 50 de tari la nivel global, Heidi este cunoscuta pe piete precum cele din Germania, Austria, Marea Britanie, Elvetia, Rusia si China.

Heidi are un portofoliu care cuprinde gamele de tablete Dark, Grand’Or si Gourmet, pralinele Signature si batoanele Grand’Or. Heidi ocupa, de asemenea, un loc important in categoria produselor sezoniere.

Compania a fost fondata in anul 1994 de catre familia elvetiana Laederach, proprietarul companiei Confiseur Laederach AG, un faimos producator de produse de cofetarie si ciocolata premium. In aprilie 2013, Heidi a devenit parte a KEX Confectionery SA.