Nawaf Salameh fonda in urma cu 20 de ani compania Alexandrion, un business de 25 de milioane de euro la nivelul anului trecut si unul dintre principalii producatori si importatori de bauturi alcoolice pe plan local. Proprietarul companiei a detaliat in cadrul emisiunii Profesionistii in Retail cu ce alternativa vine in tara unde anual se vand 70-80 de milioane de litri de alcool medicinal si cum isi propune sa educe consumatorii romani.

“In calitate de medic pot sa spun ca romanii pe langa faptul ca mananca prost, beau si mai prost. In afara de saracie, cred ca totul porneste de la anumite legi, oamenii sunt pacaliti. In Romania se consuma alcool medicinal. Se vand in Romania peste 70-80 de milioane de litri de alcool medicinal. Parca am avea 20 de milioane de chirurgi care opereaza zilnic. In plus, s-a dat liber in Romania la actiunea <<cazanul>>, o actiune total falsa. Sunt sute de mii de producatori necontrolati, care isi bat joc de traditia romaneasca. Parca avem doua Romanii intr-o singura tara, doua realitati diferite. La sate oamenii sunt depedendeti de bauturi alcoolice, de calitate indoielnica. Spre exemplu, Romania a ajuns sa fie cel mai mare importator de aroma de prune”, afirma Nawaf Salameh.

In opinia sa, Romania ar avea nevoie de un milion de hectare de livezi care sa sustina productia de bauturi alcoolice si non-alcoolice de calitate.

“Ori noi avem putin peste 100.000 de hectare care trebuie sa asigure consumul de fructe, sucuri, cosmetice, gemuri si cand fructul incepe sa fermenteze merge spre productia de bauturi alcoolice”, puncteaza fondatorul Alexandrion.

Mai mult, Salameh a subliniat problema producatorilor nefiscalizati care alimenteaza piata neagra.

“Pe perioada interbelica exista un cazan al satului, unde oamenii veneau acolo si produceau, totul e controlat. Acum lucrurile au luat-o razna. Sunt peste un milion de fabrici, multe dintre ele nefiscalizate. Romania e o tara a cazanelor”, mai spune Nawaf Salameh.

Ca solutii acesta a propus ca alcoolul medicinal sa poata fi achizitionat doar din lanturile de farmacii pe reteta (dupa modelul Algocalmin), in timp ce proprietarii de cazane folosite in scopul realizarii de bauturi sa fie declarati ca producatori. “In spatele unei astfel de decizii ar putea fi create zeci de mii de locuri de munca, de oameni de afaceri”, adauga Salameh.

Bautura este un stil de viata

Un alt aspect punctat de proprietarul Alexandrion a fost lipsa de educatie a romanilor in privinta bauturilor alcoolice pe care le consuma.

“Pentru mine bautura este un stil de viata, am devenit un importator selectiv. Ma duc in club si vad cum consuma studentii. In anii ’80 nu aveam oferta de acum dar stiam sa consumam o bautura alcoolica. Pe masa langa energizant vad cinci feluri de bautura in care pui suc de mere sau altele. Investim mult in a transmite ca bautura este un stil de viata. Avem mult de munca la educarea clientilor. Ei trebuie sa consume calitate, nu cantitate”, crede Nawaf Salameh.

Obiectivul pentru urmatorii cinci ani este ca Romania sa ajunga in primii cinci consumatori de single malt la nivel mondial.

“In cinci ani, de cand am preluat distributia marcilor scotiene de whisky am adus vanzarile din Romania la un nivel apropiat cu cel din tarile est si vest europene. Cred ca putem atinge obiectivul. Pretul unui litru de whisky single malt, vechime de 3 ani, porneste de la 30 de euro plus TVA”, spune Salameh.

In prezent, Alexandrion are in portofoliu atat produsele proprii precum vinars Brancoveanu, brandy Alexandrion, vodka Alexander si Kreskova si lichiorurile Saber, dar si marci de import precum vodka Beluga, sampania Piper Heidsieck, whisky-ul Glenfiddich sau coniac-ul Camys.

Strategie pe 15 ani

Pentru acest an Alexandrion isi propune sa diversifice gama de lichioruri Saber, adaugand produse destinate femeilor si barbatilor, si sa isi extinda echipa astfel incat ponderea exporturilor sa creasca in total business.

“Alexandrion merge anul acesta in produse premium si foarte premium in locatii high HoReCa, crestem echipa. Noi am pus pe hold proiecte din lipsa de oameni. La mine cum angajez un om cum incepe doua proiecte. Platesc firme de recrutare cu sume peste nivelul din Franta sau Marea Britanie, dupa care imi spun ca nu putem promite ca vor gasi angajati. Avem probleme in toate zonele. Imi trebuie de cel putin de doua ori echipa actuala intrucat vreau sa globalizez brandul Alexandrion. Si nu vreau sa creez un alt centru in afara Romaniei. Eu export in 20 de tari fara a avea un department de export. Exporturile sunt egale ca pondere cu importurile. Si la export sunt selectiv. Nu intru oriunde. Suntem in discutii cu SUA, cu Marea Britanie, cu Brazilia”, declara Salameh.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri