Investirea in potentialul angajatilor tai nu este doar o strategie specifica marilor corporatii, ci un lucru obligatoriu pentru o companie care are ca scop sa se dezvolte si sa fie profitabila: Exista mai multe strategii prin care o firma poate afla mai multe despre capacitatile angajatilor sai, scrie Personneltoday.com

Evaluarea periodica a angajatilor

Aproximativ 90% dintre companii folosesc unul dintre cele mai puternice si eficiente mecanisme de evaluare a angajatilor, insa pentru ca le fac dupa ureche sau nu urmeaza pasii pana la capat, rezultatele obtinute nu sunt relevante si pot crea frustrari pentru angajatii care au primit un feedback incorect sau nedrept. Aceste neajunsuri pot fi eliminate foarte usor cu un astfel de program de evaluare 360, care calculeaza cu maximum de eficienta rezultatele. Dupa cum observi, un astfel de proces are o structura extrem de complexa si este esential ca rezultatele sa fie procesate meticulos si corect, fara erori umane comise din graba.

Oferirea de noi oportunitati in cadrul companiei

Un angajat care are parte periodic de provocari si caruia i se ofera sansa de a invata lucruri noi in aceeasi companie nu va fi tentat sa plece in alta parte. Retentia oamenilor cu vechime in companie este un lucru benefic pentru companii, care pierd astfel mai putine resurse cu procesele complicate de selectie pentru a gasi inlocuitori si mai putin timp pentru a face trainingul celor care ajunga apoi in companie. Este important ca angajatii sa se poata misca intre departamentele din companie si sa inteleaga cum functioneaza aceasta, in ansamblul ei. Astfel, ii va fi mai usor sa isi faca treaba si sa relationeze cu cei din jur.

Organizarea de trainguri periodice

Unii angajati pot ajunge sa fie extrem de buni intr-o arie a domeniului lor in care nici nu se vedeau lucrand. Atunci cand o companie organizeaza traininguri in mod regulat si isi ajuta angajatii sa invete, acestia au ei insisi sansa de a descoperi ceva care le place sau la care se pricep si sa se dezvolte in acea directie. Potentialul ascuns nu vine doar din dorinta angajatului de a-si pune la bataie toate abilitatile in slujba serviciului sau, ci si din starnirea curiozitatii acestuia si hotararea lui de a invata un lucru nou, care i-a atras atentia.

Motiveaza angajatii valorosi

Mediul de lucru poate deveni un factor inhibator pentru un angajat care simte ca munca sa nu este apreciata sau evaluata corect. De aceea, o companie trebuie sa stie cum sa motiveze, sa recunoasca si sa recompenseze angajatii valorosi. Acestia vor capata incredere, se vor simti mult mai dispusi sa contribuie cu idei si vor fi motivati sa isi dea silinta la fel de mult si pe viitor.

Ofera bonusuri de performanta

Potrivit unui studiu al Universitatii din Southampton citat de revista Forbes, cand simt ca lucreaza pentru o cauza buna, productivitatea angajatilor poate creste cu pana la 30%. Cand primesc un bonus salarial de performanta, productivitatea creste cu 13% pana la 30%, in cazul angajatilor care sunt de obicei mai putin implicati. Asadar, oamenii au nevoie sa se simta implicati in companie, dar si sa primeasca recompense atunci cand au rezultate remarcabile pentru a se mentine la potentialul lor cel mai inalt.

O companie in care talentul si potentialul angajatilor sunt valorificate la maximum reuseste sa fie eficienta, productiva si sa isi pastreaze oamenii fericiti si loiali. Un bun manager trebuie sa stie care sunt punctele forte ale fiecarui om din echipa sa, astfel incat sa poata organiza sarcinile de serviciu in functie de priceperea, creativitatea si capacitatea de inovare a fiecarui angajat, astfel incat afacerea lui sa prospere cu principala sa resursa: forta de lucru.

Sursa foto: Shutterstock, Copyright: Syda Productions