Povestea Ioanei pare desprinsa din filme: parintii sai au fost mesteri artizani si au dezvoltat o mica afacere in domeniul marochinariei, producand truse speciale pentru institutiile statului. “Inca mai vad pe strada diplomate realizate in fabrica noastra”, spune Ioana.

In 2005, tatal Ioanei se imbolnaveste si tanara se hotaraste sa preia afacerea, dupa o perioada in care fabrica a fost inchisa. “Eu am lucrat in acest domeniu inca din burtica mamei, ulterior am preluat afacerea la 22 ani, intr-un moment mai nefericit din familia noastra, cand tatal meu s-a imbolnavit. Parintii mei au fost foarte uniti, au avut o poveste de dragoste foarte frumoasa si faceau totul impreuna. Initial, m-am indreptat spre stomatologie, insa in momentul in care tatal meu s-a imbolnavit m-am gandit sa fac ceva care sa-mi permita sa fiu alaturi de mama. Si ce as fi putut sa fac decat ceea ce stia ea cel mai bine”, poveste Ioana.

Sub brandul Yvy, Ioana, alaturi de o echipa formata din 15 mesteri artizani, a inceput sa produca genti, posete, portofele si curele, intr-o fabrica din Bucuresti. Multi dintre angajati au fost alaturi de afacerea familiei Ionescu inca de la inceput, iar in prezent Ioana cauta sa-si extinda echipa, insa personal calificat si dispus sa lucreze in acest domeniu nu se gaseste foarte usor. “Nu este chiar simplu sa gasesti persoane care sa-si doreasca aceasta meserie, sa o duca mai departe si i acelasi timp sa mentina un stardard al calitatii. Dar nu este imposibil”, spune aceasta.

50% din business merge catre export. Statul, sprijin pentru promovarea brandului

Astazi, la peste 40 de ani de experienta in domeniul marochinariei, afacerea familiei Ionescu produce 400 de genti lunar, desi uneori capacitatea ajunge si la 1.000 de bucati. Jumatate dintr-acestea iau calea exportului, care reprezinta o buna parte din cifra de afaceri a brandului, de 300.000 de euro.

Cum a sprijinit statul business-ul romanesc? “In 2011, cu ajutorul ministerului Economiei, am elaborat un proiect de minimis, complet nerambursabil, in valoare de 200.000 euro, bani din care am cumparat utilaje performante. Apoi din 2012, am inceput sa accesam targurile internationale”, spune Ioana. Participarea la targurile de profil a facut brandul recunoscut pe piata internationala si l-a ajutat sa livreze in tari precum China, Marea Britanie sau Iran.

Pe langa exporturi, Yvy vinde si catre persoanele fizice prin magazinul online, atat pe piata interna, cat si pe cea internationala. In plus, brandul va fi vandut in curand si prin intermediul magazinului Victoria 46, in cele doua locatii din Bucuresti si Constanta.

Productia unei genti Yvy dureaza in functie de complexitatea ei, dar nu mai putin de opt ore.

Materialele si accesoriile folosite de Yvy sunt importate din Italia, in mare parte, desi antreprenoarea incearca sa colaboreze si cu producatori locali: “Ne dorim sa colaboram cu producatori locali, din pacate pe partea de accesorii nu am gasit, pe partea de marochinarie am gasit anumite tabacarii, insa avem un anumit standard de calitate pe care ni l-am impus si nu am reusit sa incheiem colaborari. Din ceea ce stiu, pielea bruta merge care export, unde este prelucrata, apoi o recumparam din alte tari”, spune Ioana.

Anul trecut, Yvy Bags a avut o cifra de afaceri de 300.000 de euro, dubla fata de anul anterior, iar pentru 2016 antreprenoarea estimeaza o crestere cel putin la fel de mare. Preturile produselor Yvy (posetele mari) sunt in medie de 400-450 lei, in timp ce portofelele si curele pot fi cumparate cu 100-200 lei.

Pentru viitor, antreprenoarea planuieste sa extinda gama de produse si sa includa atat accesorii pentru copii, mamici, barbati si chiar genti de calatorie. Asta dupa ce anul trecut a lansat smart bag, un concept nou de geanta care are incorporat incarcator si led. De asemenea, in urmatorii doi ani, Ioana planuieste sa deschida propriul magazin, cu un concept atipic, in care clientii sa-si poata cumpara toate accesoriile necesare.