Magistrala cinci, care va lega cartierul bucurestean "Drumul Taberei" de statia "Piata Universitatii", va avea o lungime de noua kilometri, conform informatiilor oferite de Metrorex. Compania care administreaza metroul bucurestean va folosi o parte din imprumut si pentru achizitia a 21 de trenuri noi. Potrivit BEI, costul total al investitiei va fi de 743 de milioane de euro, restul banilor provenind de la Metrorex si de la bugetul de stat.

Proiectul va contribui la imbunatatirea transportului urban din Bucuresti, va permite reducerea consumului de energie si va mari cererea pentru serviciile metroului, conform NewsIn care citeaza informatiile furnizate de BEI.

BEI a acordat Romaniei, in perioada 1990-2005, credite in valoare de 4,3 miliarde de dolari pentru proiecte legate de aderarea la Uniunea Europeana (UE). Dupa aderarea la UE, Romania va deveni actionar al bancii, urmand a avea un reprezentant in Consiliul Guvernatorilor si membrii in Consiliul Director.

Citeste si:

Dupa aderarea la Uniunea Europeana, Romania va contribui la capitalul subscris al BEI cu 42,3 milioane de euro. Aproximativ 61% din creditele acordate Romaniei au fost catre domeniul transporturilor, 15% s-au indreptat catre proiecte vizand mediul inconjurator, iar 7% au mers catre sanatate si educatie.

Principalele proiecte de transport sunt reabilitarea caii ferate pe coridorul pan-european IV (300 de milioane de euro, cofinantare alaturi de ISPA), reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridorul european VI (350 de milioane de euro), construirea autostrazii Cernavoda-Constanta (187,5 milioane de euro).