Wang Wei, purtator de cuvant al comitetului de conducere de la Chery Automobile, a negat ca Chery ar fi interesata de uzina Daewoo Craiova, adaugand ca producatorul chinez prefera sa se extinda peste hotare prin parteneriate si nu agreeaza parteneriatele, investitiile directe si achizitiile, anunta NewsIn. "In comparatie cu ceilalti trei potentiali cumparatori (General Motors, Ford si Tata), Chery e mult in urma cu capitalul, experienta de consolidare si controlul riscurilor financiare", a spus pentru Shanghai Daily, Zhongh Shi, analist independent al industriei auto.

Chery Automobile are sase uzine in cinci tari - China, Rusia, Iran, Indonezia si Egipt -, iar anul acesta si-a propus sa exporte 70.000 de automobile. Purtatorul de cuvant al Chery a spus ca producatorul va mai deschide uzine peste hotare anul acesta, insa nu a spus unde.

Compania chineza Chery a fost infiintata in 1997 si a produs primele automobile doi ani mai tarziu pe fostele linii de asamblare Seat detinute inainte de afaceristi mexicani. Primul lot de productie a fost vandut unei firme de taximetrie, iar in prezent Chery e o companie independenta si a intrat in 2005 in topul celor mai mari zece constructori chinezi de automobile, cu o productie de 190.000 de unitati.

Anul trecut a vandut 306.000 automobile, dintre care 50.000 au fost exportate. in 2007, Chery vrea sa vanda cu 29% mai multe automobile si se va apropia de 400.000.

Citeste si:

Pe plan international, Chery e cunoscuta pentru litigiul cu General Motors, care i-a acuzat pe asiatici ca modelul Chery QQ este o copie perfecta a modelului Matiz, care este comercializat de GM sub numele Chevrolet Spark. Disputa a fost rezolvata in afara instantei in 2005.

Agentia de Valorificare a Activelor Statului (AVAS) anunta la inceputul saptamanii ca patru companii au depus scrisori de interes pentru preluarea uzinei Daewoo Craiova: General Motors, Ford, Tata si Chery.

Autoritatile estimeaza ca noul proprietar al Daewoo va fi cunoscut pana in iunie, iar Theodor Atanasiu, presedintele AVAS, a spus ca cel care va prelua Daewoo va trebui sa asigure o capacitate anuala de productie de cel putin 300.000 de unitati. Daewoo a produs anul trecut aproape 25.000 de masini.