Carrefour Romania, proprietate a grupului francez Hyparlo, va extinde in 2007 reteaua de hipermarketuri cu trei magazine, doua la Iasi si unul la Cluj Napoca pentru care va fi investi aproximativ 60 milioane euro, a declarat pentru NewsIn, directorul de marketing, Andreea Mihai.

Inaugurarea celor trei centre comerciale este programata pentru al doilea semestru din acest an. Investitia medie pentru fiecare magazin este de aproximativ 20 milioane euro, potrivit directorului de marketing. Reteaua Carrefour Romania include in prezent sapte hipermarketuri, iar valoarea totala a investitiilor realizate pe piasa romaneasca a depasit 220 de milioane de euro.

Carrefour Romania a vandut, anul trecut, prin cele sapte magazine, produse de 608,9 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39% fata de 2005. Magazinele Carrefour din Romania au realizat, in 2005, un profit net de peste cinci milioane de euro, la o cifra de afaceri de 435 de milioane de euro. Estimarile pentru anul acesta sunt de crestere a vanzarilor cu 10-15% fata de 2006. Directorul general Carrefour Romania, Jacobo Caller Celestino, estima la inceputul verii trecute ca vanzarile Carrefour pe piata romaneasca vor ajungela un miliard de euro, in 2010.

Jucatorii concurenti pe piata de profil din Romania sunt Real Hypermarket, Cora si Auchan, care nu au anuntat inca rezultatele financiare de anul trecut.

Citeste si:

Piata de retail din Romania ar putea ajunge la valoarea de 40 de miliarde euro, in 2007, cu peste17% mai mult fata de 2006, potrivit unui studiu de piata al companiei de consultanta Deloitte Romania.

In 2006, vanzarile facute prin intermediul retelelor de magazine de tip supermarket si hipermarket au insumat 33,5 miliarde lei, cu 17% mai mult fata de 2005, cand valoarea acestei piete era de 28,7 miliarde euro. Comparativ cu 2004, piata de retail din Romania a inregistrat in 2005 vanzari cu 17,5% mai mari, iar in 2004, cu 17,6 % mai mari fata de 2003, potrivit studiului de piata consultat de NewsIn.

Daca rata de crestere medie anuala de peste 17% va fi pastrata, piata de retail din Romania ar putea depasi valoarea de 100 miliarde euro, in 2010.

Cresterea este determinata in principal de expansiunea retelelor de supermarketuri, hipermarketuri si magazine cash&carry existente pe piata romaneasca (Carrefour, Metro, Selgros, Cora, Kaufland, Plus Discount, Penny Market, MiniMax Discount), de extinderea unora recent intrate in Romania, precum Auchan sau Spar, dar si de strategiile de consolidare si extindere ale principalilor retaileri de electronice, IT&C si electrocasnice (Altex, Flamingo International si Domo).