"Profitul brut al companiei va fi de sapte milioane de dolari in acest an, iar cifra de afaceri va ajunge la 300 de milioane dolari, marja profitului fiind de 2,5%. in 2006, profitul a fost de trei milioane de dolari", a mentionat Dumitrescu.

Directorul companiei aeriene a declarat in luna noiembrie 2006 ca Tarom trebuie sa-si imbunatateasca gradul de utilizare a capacitatii curselor (load factor), pentru a fi mai competitiva. "Gradul de utilizare a capacitatii este diferentiat de la o luna la alta. in octombrie am avut un grad de ocupare de 69% pe cursele externe si de 71% pe cele interne, insa media anuala este mai scazuta, de 63-64% pe cursele externe si de 64-64,5% pe cele interne. Mi-as dori ca media anuala sa fie similara celei din luna octombrie", a aratat Dumitrescu citat de NewsIn.

Tarom a fost a 55-a companie din Romania in 2005 dupa cifra de afaceri, cu incasari de 220 milioane euro si un profit brut de 1,06 milioane euro obtinute in anul trecut, potrivit Romania Top100 Companii.

Rezervarea online a biletelor de avion a dus la scaderea castigurilor agentiilor de voiaj, iar valoarea comisionului aplicat de agentii a fost micsorata in ultima perioada, a declarat, miercuri, directorul Tarom, Gabriel Dumitrescu.

"Nu sunt de acord cu faptul ca agentiile de voiaj sunt vitregite prin afisarea unor tarife diferite de catre companiile aeriene. Pana acum acestea aplicau comisioane la cumpararea biletelor de avion, iar sistemul rezervarilor online a dus la scaderea castigurilor agentiilor deoarece nu se mai ia comisionul respectiv", a declarat Dumitrescu.

Citeste si:

Acesta a explicat ca pana acum operatorii din turism si agentiile de voiaj aveau foarte mult de castigat din vanzarea biletelor de avion prin aplicarea comisonului.

"Pe langa comisionul initial, agentiile aplicau o alta taxa pentru supravanzari, iar comisionul lor ajungea in final la aproximativ 11% din vanzarea si emiterea biletelor. Marja era prea mare si nu putea fi suportata de companiile aeriene, mai ales ca, potrivit unui raport prezentat in septembrie 2006, companiile aeriene, in majoritatea cazurilor, au avut in anii 2004 si 2005 profit de 1%. Implementarea sistemului care permite rezervarea biletelor on-line a redus profitul agentiilor de voiaj. Pana acum pasagerii erau cei care ieseau in pierdere. De altfel, in multe tari din Europa se cere sa se afiseze costul real al biletelor", a adaugat Dumitrescu.

El a mai spus ca in conditiile in care companiile aeriene afiseaza pe site-uri pretul real al biletului, fara comision, agentiile au fost nevoite sa puna o taxa pentru emiterea biletelor.

Din datele detinute de Tarom, doar 2% din bilete sunt rezervate on-line, iar 80% din vanzari se fac prin agentiile de voiaj. Cu toate acestea, reprezentantii Tarom sunt de parere ca sistemul de rezervare on-line tinde sa se impuna pe piata.