Grupul suedez IKEA a dat startul unei noi ofensive a componentei de marketing, prin lansarea unei campanii de promovare, dezvoltata prin distribuirea a 850.000 de cataloage in Bucuresti si in imprejurimi, dar si in Ploiesti, Pitesti, Targoviste, Urziceni si pe DN1 pana la Comarnic.

Primul magazin IKEA din Romania va genera in 2007 vanzari cuprinse intre 30 si 50 milioane de euro, in conditiile in care se asteapta un aflux de 2,5 milioane de vizitatori dintre care un milion vor deveni si cumparatori ai produselor IKEA, in conditiile in care consumul mediu per client este cuprins intre 30 si 50 de euro, a anuntat Cornel Oprisan, director de retail al IKEA Romania.

Catalogul are aproximativ 300 de pagini, prezinta cele mai importante 3.000 de produse din gama de 7000 de articole care vor fi disponibile in magazin si va fi distribuit gratuit, direct la usa locuintei.
IKEA a angajat o firma de distributie specializata, Cash Group, care se va ocupa de oferirea acestora direct la usa locuintelor.

Catalogul precede inaugurarea pe 21 martie a primul magazin Ikea din Romania, pentru care au fost investiti 25 milioane euro, potrivit oficialilor companiei.

Magazinul este situat in zona comerciala Baneasa are o suprafata de 26.000 metri patrati si va oferi consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei. Magazinul va fi aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania, potrivit oficialilor Ikea. Magazinul va cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.

IKEA incepe ofensiva in Romania cu preturi mai mari decat in OccidentLa inceputul lunii martie va deveni operational si site-ul Ikea.ro, a anuntat Oprisan. IKEA Romania nu va oferi si posibilitatea de a cumpara mobila online, insa catalogul va fi disponibil si pe site-ul companiei . "Nu ne gandim foarte serios la aceasta optiune si cred ca potentialii clienti prefera sa viziteze personal magazinul si sa vada produsele", a explicat Oprisan.

Datorita volumelor mari, a economiilor la transport si a faptului ca posibilii cumparatori isi asambleaza singuri produsele, conceptul IKEA are la baza o politica de preturi reduse. “IKEA nu practica reduceri si oferte promotionale la deschiderea magazinelor si aceastra strategia se va aplica si magazinului din Bucuresti", a declarat Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA.

Wall-Street a urmarit printr-o simpla analiza de pricing in ce masura politica de preturi pe care compania IKEA o va dezvolta in Romania va fi similara cu cea din intreaga lume.

Astfel, pretul unui balansoar EMMABO, husa 60% nyolon, 40% poliester, cadru din otel matuit va fi in Romania de 95 lei, in timp ce in Franta acest produs costa 25 de euro (85 de lei). Si in Austria acest produs este mai ieftin decat in Romania la un pret de 29 de euro, in timp ce in Singapore balansoarul EMMABO costa 49 dolari americani.
IKEA incepe ofensiva in Romania cu preturi mai mari decat in Occident
In cazul bibliotecii Expedit, care poate fi folosita in pozitie verticala sau orizontala, pretul din Romania va fi de 299 RON, in timp ce in Statele Unite pretul de astazi este 80 de dolari (205 de lei).

Citeste si:

O masa simpla ca Bjursta, 6-10 locuri, doua extensii incluse, lemn masiv de stejar costa in Romania 790 RON, iar in Marea Britanie poate fi achizitionata in schimbul a 150 lire sterline (751 lei), iar in Canada si Statele Unite costa 269 de dolari (691 RON).

IKEA incepe ofensiva in Romania cu preturi mai mari decat in OccidentAceeasi tendinta se oserva si in cazul canapelei cu 3,5 locuri BACKA care poate fi cumparata la noi cu 1890 RON, iar in Marea Britania in schimbul sumei de 325 lire (1628 lei).

De asemenea, in cazul masutei simbol Lack, creata la finele anilor 70, se observa cum in Romania pretul la raft este de 39 de lei, in timp ce in Statele Unite, de 13 dolari (33 de lei).

Asadar, concluzia studiului nostru pe care il poate face orice potential client IKEA consta in faptul ca un mobilier simplu si eficient poate fi gasit la preturi mai convenabile in alte tari unde nivelul de trai este mult mai ridicat. Unul dintre cei mai importanti factori care influenteaza pretul la raft este costul de transport, care poate ajunge si la 40% in pretul de vanzare al unui produs.

Gama de produse IKEA va acoperi toate ariile casei: sufragerie, dormitor, birou, baie, camera copilului, dar si articole textile, corpuri de iluminat, articole pentru depozitare, accesorii si decoratiuni pentru gradina. Oficialii Ikea estimau pentru primul an de dupa deschidere un numar de 2,5 milioane de vizitatori.

Asemeni celorlalte magazine Ikea din lume, si cel din Romania este operat prin sistem de franciza de catre firma Moaro Trading, in baza acordului cu Inter Ikea Systems B.V., detinatoarea conceptului Ikea si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza.

Marca scandinava a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, depasind in scurt timp granitele tarii. in august 2006, Ikea avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, iar numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane. La nivel global, Ikea a inregistrat in anul fiscal 2006 (1 septembrie 2005-31 august 2006), o cifra de afaceri de 17,5 miliarde euro.