In prezent, in Romania, mobila din categoria medie domina piata, dar in viitorul apropiat piata va fi polarizata pe categoriile calitate si pret reduse pe de o parte si calitate si pret ridicate (categoria de lux), pe de alta parte. Acest fapt ofera oportunitati pentru toti jucatorii din piata, potrivit studiului. in perioada 2002-2006, categoria de mobila premium a inregistrat cea mai mare crestere de vanzari datorita importurilor mari.

Vanzarile din categoria medie de mobilier au fost concentrate in aceeasi perioada in jurul celor mai importanti retaileri si au crescut de la 52,55% cota de piata din totalul vanzarilor de mobila in 2004, la 63,6% in 2006. Majorarea cotei de piata la aceasta categorie de mobila s-a datorat investitiilor facute in lanturile de magazine de catre Mobexpert, Elvila si Staer.Piata de mobila din Romania a fost formata in aceasta perioada din 55% productie interna si 45% importuri, releva studiul

In 2007, pe piata vor patrunde si companiile multinationale de mobila. Ikea va deschide primul magazin la sfarsitul lui martie, in urma unei investitii de 25 milioane euro. Acest fapt va accentua competitia si va influenta producatorii locali care vor urma trendul produselor de mobilier de tip modular, estimeaza analistii care au realizat studiul.

Studiul arata ca exista in prezent o mare diferenta intre piata de mobila din Romania si cea din celelate tari comunitare. Romanii cheltuiesc pentru mobilier de zece ori mai putin decat media cheltuita de ceilalti europeni.