Producatorul de obiecte sanitare MONDIAL, parte a grupului german Villeroy& Boch, a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 32.400.000 euro, in crestere cu 25% fata de 2005, si un profit de 4.500.000 euro.

MONDIAL SA a devenit parte a concernului Villeroy & Boch AG, pe segmentul “Baie&Wellness”, in anul 1996, prin preluarea de catre compania germana a unui pachet de 51% din actiuni. in prezent, Villeroy & Boch AG, unul dintre cei mai importanti producatori de ceramica, cu o istorie de peste 250 de ani in domeniu, este actionar majoritar al MONDIAL, cu o participatie de 99,56 % din capitalul social al companiei.

MONDIAL SA produce obiecte sanitare, armaturi, cazi de baie si dus din acryl, cabine de dus. Compania detine o fabrica la Lugoj unde activeaza peste 990 de angajati.

Citeste si:

Inca de la preluarea acesteia, Villeroy&Boch a sustinut dezvoltarea si rentabilizarea societatii MONDIAL SA printr-o permanenta finantare a investitiilor. Astfel, fata de suma de 10 milioane euro prevazuta in contractul de vanzare-cumparare, compania germana a investit din 1996 si pana in prezent 25 milioane euro in producatorul roman de obiecte sanitare.

Potrivit reprezentantilor companiei, obiectivul urmarit a fost atingerea unui standard calitativ superior al produselor, concomitent cu majorarea capacitatilor de productie si cresterea exporturilor. Investitiile principale s-au axat pe optimizarea procesului de productie a obiectelor sanitare din portelan, dar au vizat si infrastructura companiei. Tehnologia de fabricatie a fost modernizata in proportie de 90% fata de cea existenta la momentul achizitiei, in 1996. Rezultatele au fost vizibile, ajungandu-se la un ritm de productie de 1.250.000 piese mari obiecte sanitare in 2006, fata de doar 300.000 piese mari obiecte sanitare, in anul 1996. De asemenea, 60% din productia realizata de MONDIAL in Romania pe partea de obiecte sanitare, respectiv 100% pe partea de wellness se livreaza la export.

„Evolutia fara precedent a domeniului constructiilor, reorientarea cumparatorului final spre calitate, dar si dezvoltarea unor relatii comerciale cu valoare de parteneriat, a determinat cresterea afacerilor companiei, care a devenit lider in Romania pe segmentul obiectelor sanitare, cu o cota de 45% din piata de profil. in urma rezultatelor financiare inregistrate compania si-a bugetat pentru anul in curs investitii de 1.3 mil. euro, sumele fiind destinate atat imbunatatirii procesului de productie, cat si unor activitati de marketing si promovare” a declarat Garz Sorin – Country Manager MONDIAL SA.