Investitiile jucatorilor straini ce opereaza pe piata autohtona de bricolaj vor depasi 140 mil. euro pana la sfarsitul acestui an, conform planurilor agresive de extindere anuntate pe termen scurt si mediu.
Potentialul imens al pietei locale de bricolaj, estimata de principalii sai jucatori la aproximativ 800 mil. euro anul acesta (in crestere cu peste 30% fata de 2006), actioneaza ca un adevarat magnet pentru marile lanturi internationale, acestea bugetandu-si investitii de ordinul milioanelor de euro pentru anul in curs.

Veteranii Praktiker si Bricostore, ale caror investitii in piata romaneasca de profil se ridica pana in prezent la circa 220 mil. euro, vor avea de infruntat concurenta din ce in ce mai puternica venita din partea bauMax, Mr. Bricolage, Hornbach si Brithouse, nou-intratii care doresc sa recupereze cat mai repede teren.

In urma informatiilor adunate de la principalii jucatori straini care activeaza pe aceasta piata, topul extinderilor in 2007 va fi condus de Praktiker si bauMax, cu 5 si respectiv 4 noi locatii programate pana la sfarsitul anului.

Retailerul german Praktiker, care a inregistrat o cifra de afaceri de peste 150 mil. euro anul trecut, a fost cel care a dat startul inaugurarilor in 2007, prin deschiderea la inceputul lunii trecute a celui de-al 17-lea magazin, in urma unei investitii de aproximativ 10 mil. euro. Praktiker si-a consolidat astfel pozitia de lider pe piata de bricolaj, cu cea mai mare retea de tip Do-It-Yourself (Bucuresti, Cluj-Napoca, Ploiesti, Timisoara, Brasov, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Tirgu-Mures, Satu Mare, Braila, Baia Mare, Galati) si cel mai dinamic ritm de expansiune.

“In prezent parcurgem o etapa de dezvoltare foarte rapida, iar pentru 2007 intentionam sa pastram ritmul pe care am reusit sa ni-l impunem. Obiectivul planului nostru de extindere a retelei este deschiderea de magazine Praktiker in toate localitatile din tara cu peste 120.000 de locuitori. De asemenea, evaluam posibilitatea de a ne consolida si mai mult prezenta in Bucuresti, o piata cu potential important, numar mare de locuitori si putere financiara importanta”, a declarat pentru Wall-Street directorul general al Praktiker Romania, Guenter Vosskaemper.

Pentru urmatoarea perioada, retailer-ul german va continua procesul de extindere in intreaga tara, astfel incat pe termen mediu sa ajunga la peste 30 de magazine. “Pana in anul 2009, ne propunem sa crestem numarul de magazine Praktiker Romania la peste 30, cu un ritm mediu de 4-5 magazine anual si sa devenim prima companie de pe piata prezenta in toate localitatile importante din tara”, a adaugat Vosskaemper. “Rezultatele de pana acum ne fac sa estimam si pentru 2007 o evolutie a cifrei de afaceri corespunzatoare procesului de expansiune pe care il avem in plan”, a mai spus acesta.

Austriecii de la bauMax care au intrat pe piata in toamna anului trecut si au deschis deja doua magazine, la Brasov si Sibiu, au programat pentru acest an inca patru locatii, printre orasele vizate numarandu-se Cluj-Napoca, Craiova, Targu-Mures, Ploiesti si Bucuresti. Investitia medie pentru un magazin se situeaza la circa 10 mil. euro, ceea ce dezvaluie un buget extrem de consistent (aproximativ 40 mil. euro) alocat extinderii retelei bauMax in acest an. Pe termen mediu, austriecii intentioneaza sa deschida cate cinci magazine pe an, obiectivul urmarit fiind crearea unei retele de magazine la nivel national.

Grupul francez Bricostore, care a inaugurat primul magazin in 2002, intentioneaza sa se extinda cu inca doua locatii pana la sfarsitul anului, la Pitesti si Targoviste, valoarea totala a sumelor alocate in acest sens ridicandu-se la circa 20 mil. euro.

Sumele investite de retailerul francez pana in acest moment in Romania se ridica la peste 74 mil. euro, cu o medie de 10 mil. euro pe magazin (la o suprafata de aprox. 10.000 mp), exceptie facand Bricostore Baneasa, care datorita suprafetei foarte mari (14.000 mp) a necesitat o investitie de 14 mil. euro.

“Romania este o tara cu mare potential, caracterizata printr-o dinamica crescuta a pietei imobiliare dar si a renovarilor, amenajarilor si constructiilor de noi locuinte. Aceasta dinamica crescuta precum si succesul din domeniul nostru de activitate, sunt factori determinanti in continuarea expansiunii in Romania”, a declarat pentru Wall-Street Isabelle Pleska, director general Bricostore Romania.

Extinderea retelei Bricostore pe piata locala va continua cu inaugurarea a trei magazine in medie pe an, in orase cu o populatie ce depaseste 150 000 locuitori. “Planurile noastre de expansiune vor tine cont de planurile de expansiune ale retelelor de hipermarket-uri cu care ne vom invecina dar si de preturile practicate pe piata imobiliara”, a adaugat Pleska.

Reteaua Bricostore numara in prezent sapte magazine, dintre care patru in Bucuresti si cate unul in Brasov, Ploiesti si Constanta. Compania a realizat in 2006 o cifra de afaceri de 142 milioane euro, in crestere cu aproape 70% fata de 2005 (84 milioane euro), potrivit datelor financiare ale companiei.

Compania Bricoexpert, detinatarea licentei de operare pentru magazinele Mr. Bricolage in Romania, si-a facut debutul pe piata locala in toamna anului trecut, suma investita in prima sa locatie ridicandu-se la circa 7 mil. euro. Mr. Bricolage planuieste doua inaugurari pana la finele anului, in orasele Bucuresti si Pitesti, din 2008 fiind stabilit un plan de extindere si mai ambitios (3 magazine pe an), ce vizeaza dezvoltarea unei retele la nivel national.

“Vom investi 7-8 milioane de euro pentru fiecare deschidere, investitia totala in reteaua Mr Bricolage dina cest an ridicandu-se la 24 milioane de euro”, a declarat Tudor Profir, directorul general Mr. Bricolage Romania.

Ultima retea intrata pe piata romaneasca de bricolaj este Brithouse, care si-a propus sa dezvolte o retea de cel putin 15 magazine in urmatorii cinci ani. Prima locatie a fost deschisa la Timisoara, in urma unei investitii de 2 mil. de euro, pana la finele lui 2008 fiind programate inca doua inaugurari.

Principalul obiectiv cu care patrunde Brithouse in Romania il reprezinta “ocuparea unei pozitii de lider in segmentul vizat pe piata de amenajari & decoratiuni”, ne-a marturisit directorul general al companiei, Florin Stanciu, care estimeaza pentru anul in curs o cifra de afaceri de aproximativ 5 mil. euro.

Piata romaneasca a atras interesul si altor jucatori straini, compania germana Hornbach avand de cateva luni in constructie primul sau magazin, ce va fi inaugurat pe 20 iunie si a carui valoare investitionala se ridica la circa 20 mil. euro. Acesta va deveni de altfel, din punct de vedere al suprafetei de vanzare (16.000 mp), cel mai mare magazin DIY de pe piata locala, detronand Bricostore Baneasa (14.500 mp).

Piata locala de bricolaj in cifre
Praktiker bauMax Bricostore Mr.Bricolage Brithouse Hornbach
Nr. magazine deschise pana la finele lui 2006 16 2 7 1 1 0
Ritm anual de extindere 4-5 5 3 3 3 N/A
Investitie medie pe magazin (mil. euro) 8 10 10 7-8 5-6 N/A
Suprafata medie magazin (mp) 6.500, exceptie 3 locatii: Praktiker Voluntari, Praktiker Cluj, Praktiker Vitan 10.000 10.000, exceptie Bricostore Baneasa (14.500) 6.000 - 10.000 7.000 N/A
Nr. magazine noi in 2007 5 4 2 2 0 1
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri