“Vor fi mai multe proiecte imobiliare in care voi fi implicat. Cel mai apropiat este demararea constructiei unui imobil de birouri pe 14 nivele, in centrul Bucurestiului. Investitia se cifreaza la 8 milioane de euro si sunt co-proprietar alaturi de un partener de afaceri mai vechi”, a declarat pentru Wall-Street Tudor Niculescu.

Tanarul om de afaceri isi anuntase anul trecut intrarea pe piata imobiliara, prin construirea unui proiect rezidential in zona Dacia din Capitala, in valoare de 3 milioane de euro, dar si ridicarea unui hotel de cinci stele, tot in zona centrala a Bucurestiului. “A trebuit sa amanam proiectul acesta. Am fost surprinsi in mod pozitiv de amploarea pe care a luat-o dezvoltarea lantului de cafenele, astfel ca investitiile au trebuit sa se canalizeze in aceasta directie. Hotelul de cinci stele este insa un vis de-al meu mai vechi si il voi aduce la realitate, sper, in viitorul apropiat”, ne-a declarat Niculescu.

Lantul de cafenele Turabo Café a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa in acest an, Niculescu estimand o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, dubla fata de anul precedent. Numai in ultimele sase luni s-au adaugat in portofoliu inca trei locatii Turabo Café. “ In Bucuresti avem opt locatii, dintre care doua in sistem de franciza, iar in tara inca cinci. Avem astfel un total de 13 cafenele in portofoliu, ceea ce ne face cel mai puternic jucator din acest domeniu”, sustine Niculescu, adaugand ca, deocamdata, parteneriatele pentru noi locatii se limiteaza la cele existente, cu BCR si Porsche Romania.

Pana la sfarsitul anului curent, proprietarul Turabo Café se asteapta la investitii masive si cresterea numarului de cafenele din portofoliu, nefiind exclusa ideea deschiderii unei locatii in Cehia sau Bulgaria. “Cautam in permanenta locatii in zone de interes comercial, atat in Bucuresti, cat si in tara. Continuam sa sondam atat piata din Cehia, cat si pe cea din Bulgaria unde speram sa adaugam macar o cafenea in lantul nostru”, afirma Niculescu. De altfel, dezvoltarea afacerii Turabo depinde fie de locatiile noi care apar, ca in cazul centrelor comerciale, fie de spatiile oferite spre inchiriere.

Procesul de expansiune al Turabo Café a determinat pe tanarul om de afaceri sa refuze ofertele fondurilor de investitii interesate de preluarea unui pachet majoritar in afacere. “Am primit doua oferte concrete de cumparare, ambele din partea unor fonduri de investitii din strainatate. Am fost nevoit sa le refuz”, ne-a declarat Niculescu, eliminand si posibilitatea vanzarii afacerii in viitorul apropiat. “Nu, deocamdata. Imi plac provocarile”, a fost raspunsul tanarului antreprenor.

Citeste si:

Prima cafenea Turabo a fost inaugurata in 2003 in centrul Capitalei, in apropiere de Ateneul Roman, o investitie care s-a ridicat la 250.000 de euro. Au urmat apoi locatiile din Vitan, Piata Romana, Piata Victoriei, Herastrau, dar si extinderea in alte orase mari din tara, ca Iasi, Brasov, Timisoara si chiar pe litoral, la Mamaia. In timp, si meniul Turabo s-a diversificat pe gusturile clientilor sai, de la sortimente de cafea si prajituri pana la salate si sandwich-uri.

Turabo ramane prima cafenea romaneasca a carui concept a fost francizat cu succes, o astfel de franciza putand ajunge de la 115.000 la 150.000 de euro, in functie de locatie si numarul de locuri, in general de 80-100.

In prezent Turabo Café concureaza pe piata HoReCA cu Centro, City Café sau Gloria Jean’s Coffees, segmentul de cafenele fiind extrem de promitator pentru investitorii straini si marii jucatori internationali care au intrat pe piata romaneasca, cum este Starbucks, sau intentioneaza sa o faca in viitorul apropiat, Coffee Heaven fiind unul dintre acestia.

Niculescu insa mizeaza pe unicitatea conceptului de succes Turabo Café, un loc de intalnire al oamenilor afaceri, tinerilor profesionisti, politicienilor, vedetelor si nu numai : “Nu avem nicio competitie cu Starbucks. Abordarea nostra are alte caracteristici si, implicit, ne adresam unor clienti diferiti. Cei care trec pragul cafenelelor noastre nu ar sta la coada pentru un produs de cafea servit intr-un recipient de carton. Noi promovam cultura cafelei asa cum putini stiu sa o aprecieze”, incheie acesta.