Anul trecut, Altex era in fruntea clasamentului cu afaceri de 212 milioane de euro, urmat de Flamingo International cu 132 milioane de euro si de Domo cu 122 milioane de euro.

La finele celui de-al treilea trimestru din 2007, Altex continua sa fie in fruntea clasamanetului cu vanzari in primele noua luni de 189,4 4 milioane de euro, dupa ce a raportat in ultimele trei luni vanzari de 77,4 milioane de euro. Compania condusa de Dan Ostahie a inregistrat in T3 o crestere a vanzarilor de 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“Pentru prima data, vanzarile Altex realizate in 2007 le depasesc pe cele din aceeasi perioada a anului de gratie 2005 – cand s-au inregistrat cele mai mari vanzari din istoria companiei”, a spus Adrian Urda, Chief Operating Officer Altex.

Cresterea vanzarilor este pusa de oficialii Altex pe seama volumelor mari de vanzari generate de produsele negre (in special plasme si LCD-uri), de electrocasnice si de produse IT si visual (camere foto si video), dar si pe imbunatatirea performantelor de sales-out pentru magazinele Altex si Media Galaxy.

„Avand in vedere evolutia de pana in acest moment, ne asteptam la mentinerea acestui trend ascendent si in Q4, urmand ca Altex sa incheie anul 2007 cu vanzari de peste 300 de milioane de euro”, a completat acesta.

In prima jumatate a anului 2007, strategia Altex s-a concentrat pe modernizarea si dezvoltarea celor doua retele, Altex Megastore si Media Galaxy, valoarea investitiilor ridicanduse la cinci milioane euro.

Citeste si:

Retailerul de electronice si electrocasnice Domo a devansat pana la acest moment Flamingo International, cu vanzari de 125 milioane de euro, mai mari cu 59 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. Mai mult de jumatate din actiunile Domo au fost achizitionate la sfarsitul lunii trecute. Fondul de investitii Equest Investments Balkans (EIB) a finalizat achizitionarea a 75% din pachetul de actiuni al retailerului , pentru care a platit 62,5 milioane euro prin intermediul subsidiarei sale Lynx Property.

Compania opereaza o retea nationala formata din 116 magazine ce insumeazã peste 50.000 de metri pãtrati si 1.350 angajati.

Flamingo International, cu vanzari estimate pentru primele noua luni ale anului fiscal de aproximativ 100 de milioane de euro, ajunge pana la momentul de fata pe locul al treilea, insa si-a modificat recent estimarile estimarile de profit. Astfel, pana la sfarsitul anului, oficialii Flamingo estimeaza o crestere de 4% fata de tinta aprobata in luna mai, dorind sa ajunga la un profit de 520.000 euro pana la finele lui 2007.

Cifra de afaceri a Flamingo International este asteptata sa atinga 161,62 milioane euro, in crestere cu 5,22% fata de anul trecut, din care 31,79 milioane euro in trimestrul al treilea si 61,88 milioane euro in ultima parte a anului.

Pe piata de electronice si electrocasnie, principalii jucatorii au fost anul trecut Flamingo, cu o cota de piata de 18%, Altex, care detinea 26% din piata, si Domo, a carui cota de piata era estimata la 16%, conform unui raport prezentat de Flamingo.